به گزارش خبرگزاری خبرآنلایندر اصفهان، محمد امیری به ظرفیت‌های بالای گردشگری طبیعی در این روستا اشاره کرد و گفت: این روستا در شمالی‌ترین منطقه شهرستان شاهین شهر و میمه قرار داشته و به لحاظ آب و هوایی و تنوع پوشش گیاهان دارویی و کلکسیونی از گونه‌های آهو در شرایط نسبتاً مناسبی قرار دارد.

وی با بیان اینکه وجود کلکسیونی از ظرفیت‌های گردشگری در روستای حسن رباط مسئولان را نسبت به برگزاری جشنواره‌ای به منظور معرفی ظرفیت‌های روستا به همه مردم ایران مصمم ساخت، ابراز داشت: بر این اساس در تابستان سال 94 با توجه به خاص بودن محصول انگور این روستا جشنواره‌ای با عنوان انگور، بوم‌گردی و گردشگری را در دستور کار قرار دادیم.

رئیس شورای سیاستگذاری سومین جشنواره انگور، بومگری و گردشگری روستای هدف گردشگری حسن رباط با اشاره به اینکه روستای حسن رباط دارای یک هزار و 700 نفر جمعیت است، افزود: در سال نخست برگزاری جشنواره انگور با استقبال حدود پنج هزار نفری از جشنواره روبرو بودیم که این استقبال در دوره دوم به هفت هزار نفر افزایش یافت.

وی همکاری همه اهالی در برگزاری جشنواره انگور بدون هیچ چشمداشت مالی را از مزیت‌ ها و شاخص‌های اصلی برگزاری جشنواره انگور حسن رباط اعلام کرد و گفت: برای برگزاری جشنواره انگور اعتباری تعریف نشده است و با حداقل اعتباری که از ردیف بودجه برنامه‌های فرهنگی روستا در دست داریم با حمایت شورای اسلامی و دهیاری روستا این جشنواره را با بهترین کیفیت اجرایی کرده‌ایم.

امیری به لزوم توجه مسئولان استانی و ملی به برگزاری جشنواره انگور حسن رباط تاکید کرد و گفت: توسعه گردشگی روستایی همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب از محورهای توسعه استان بوده است و از این رو می‌طلبد که مسئولان نسبت به برگزاری این جشنواره نوپا اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: سومین جشنواره انگور، گردشگری و بومگردی روستای حسن رباط در روزهای 23 و 24 شهریور ماه در روستای حسن رباط برگزار می‌شود.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 738835
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.