به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت:در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر برداشت غیر مجاز مبالغی از حساب های بانکی آنها موضوع در دستور کار ویژه کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد، این افراد از یک درگاه پرداخت الکترونیکی جعلی اقدام به خرید شارژ تلفن همراه کرده اند و اطلاعات حساب بانکی آنها در اختیار دائر کننده این درگاه قرار گرفته که او نیز با استفاده از این اطلاعات اقدام به برداشت وجوه از حساب آنها کرده است.

سرهنگ مرتضوی عنوان داشت: بلافاصله اقدامات علمی و تخصصی برای دستگیری عامل این سرقت ها صورت گرفت و سرانجام محل سکونت متهم در یکی از محله های شهر اصفهان شناسایی شد.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: با شناسایی محل سکونت متهم، وی طی هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات ویژه دستگیر و در بازرسی از سیستم رایانه او اطلاعات حساب بانکی 650 نفر از کاربران اینترنت در استان های مختلف کشور که توسط وی به سرقت رفته بود به دست آمد.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه اقدام پیش دستانه پلیس فتای استان در دستگیری به موقع این متهم توانست از سرقت مبالغ بسیار بالایی از وجوه مردم جلوگیری کند گفت: با اقدامات علمی و تخصصی کارشناسان این پلیس در شهریور ماه امسال سه درگاه پرداخت الکترونیکی جعلی کشف و برخورد های قانونی با عاملان آنها صورت گرفته است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه سرقت اطلاعات حساب بانکی افراد از طریق راه اندازی درگاه های پرداخت الکترونیکی جعلی رو به افزایش است در این زمینه به کاربران اینترنت هشدار داد و اظهار داشت: این درگاه ها که معمولاً در زمینه فروش شارژ تلفن همراه فعالیت می کنند، کاربران را با تبلیغ فروش ارزان قیمت ترغیب به ثبت اطلاعات حساب بانکی خود کرده و پس از به دست آوردن این اطلاعات در فرصتی مناسب وجوه آنها را سرقت می کنند.

رئیس پلیس فتای استان خاطر نشان کرد: توصیه ما به شهروندان این است که در هنگام خرید های اینترنتی توجه داشته باشند که اقلام مورد نیاز خود را از فروشگاه های آن لاین که دارای نماد تجارت الکترونیک هستند خریداری کنند.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 738833
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.