احمدرضا رئیس‌زاده روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: پسته، انار، بادام و زیتون از محصولات باغی است که با توجه به اصلاح الگوی کشت در استان، کاشت آنها به باغداران توصیه می شود.
وی اضافه کرد: از میان این محصولات پسته مصرف آب پایین تری دارد و مقرون به صرفه تر است.
رئیس زاده ادامه داد: این محصول بعد از گذشت هفت سال بارور می شود و بعد از آن با توجه به خاک و اقلیم اصفهان، محصول دهی خوبی داشته و کشت آن اقتصادی می شود.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: برداشت پسته از سطح پنج هزار و 347 هکتار از باغات بارور پسته استان از اوایل شهریور آغاز شده است و تا اواسط مهر نیز ادامه دارد.
وی افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت، حدود 6 هزار و 890 تُن محصول پسته از باغات استان برداشت شود و به این ترتیب میانگین تولید در هر هکتار، یکهزار و 300 کیلوگرم پسته خشک خواهد بود.
رئیس زاده اضافه کرد: سطح زیر کشت پسته و تعداد نهال های کاشته شده امسال از سال گذشته بیشتر است اما تغییرات زیادی در میزان تولید نسبت به سال گذشته رخ نداده است.
وی گفت: صادرات پسته بطور مستقیم از استان اصفهان انجام نمی شود و باغداران اصفهانی محصولات پسته خود را به کرمان ارسال می کنند تا از آنجا صادر شود.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اعلام کرد: سطح کل باغات پسته استان هفت هزار و 140 هکتار است که یکهزار و 793 هکتار آن هنوز به مرحله باروری نرسیده است.
وی افزود: عمده ارقام پسته تولیدی استان شامل احمد آقائی، اکبری،کله قوچی، اوحدی و فندقی است.
رئیس زاده اضافه کرد: مناطق عمده تولید پسته استان، شهرستان‌های آران و بیدگل، اردستان، نائین، کاشان و شاهین‌شهر است.
ت/ 6027/7153 **خبرنگار: هُدا استکی* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.