سرپرست سازمان قطارشهری اصفهان و حومه گفت: تور متروگردی ایستگاه‌های قطارشهری اصفهان و همچنین طرح آموزش شهروندی مترو، همزمان با راه‌اندازی فاز سوم خط یک، با استقبال گسترده شهروندان اصفهانی آغاز شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان قطارشهری اصفهان و حومه، محمد نورصالحی با اشاره به ضرورت توجه به برنامه‌های فرهنگ‌ساز به منظور افزایش گرایش مردم به موضوع حمل و نقل پاک و به خصوص مترو اظهار کرد: با توجه به ضرورت آشنایی مردم با فعالیت‌های متروی اصفهان و راه‌اندازی فاز سوم خط یک متروی اصفهان، برنامه‌های مختلفی در این زمینه مد نظر قرار گرفته شده‌است.

وی با اشاره به بازدیدهای هفتگی اقشار مختلف مردم از ایستگاه‌های قطارشهری و طرح آموزش شهروندی ادامه داد: این برنامه با حضور اقشار مختلف مردم در حال حاضر به صورت دائمی اجرا می‌شود.

سرپرست سازمان قطارشهری اصفهان و حومه ادامه داد: تور متروگردی ایستگاه‌های قطارشهری اصفهان و همچنین طرح آموزش شهروندی متروی اصفهان همزمان با راه‌اندازی فاز سوم خط یک، با استقبال گسترده شهروندان اصفهانی آغاز شد.

وی افزود: این طرح که از سوی روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان قطارشهری اصفهان و حومه کار خود را آغاز کرده، به بازدیدهای هفتگی از متروی اصفهان می‌پردازد.

نورصالحی بیان کرد: در این طرح، شهروندان مختلف پس از ثبت‌نام و معرفی، در ایستگاه‌های قطار شهری اصفهان حضور پیدا کرده و ضمن آشنایی با محل ایستگاه‌ها سازه‌ها، معماری و بخش‌های مختلف ایستگاه، در دوره‌های آموزش شهروندی شرکت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: معرفی مترو، آشنایی با ایستگاه‌های قطارشهری اصفهان، برنامه‌های فرهنگ‌ساز در خصوص مترو، آموزش شهروندی و نحوه استفاده از مترو از جمله برنامه‌های اجرا شده در این طرح است.

سرپرست سازمان قطارشهری اصفهان اضافه کرد: مربیان مدارس، مهدکودک‌ها، دانش‌آموزان، دانشجویان، مدیران فرهنگسراها و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و دیگر شهروندان اصفهان از این طرح استقبال ویژه‌ای به عمل آورده‌اند.

در حال حاضر ماهانه بیش از 500 نفر در این طرح شرکت می‌کنند و قرار است همزمان با آغاز سال تحصیلی، برنامه‌های ویژه‌ای برای دانش‌آموزان اصفهانی در این خصوص در نظر گرفته‌شود.

 با بهره‌برداری فاز اول، دوم و بخش نخست فاز سوم خط یک متروی اصفهان، هم‌اکنون 16 کیلومتر از خط یک متروی اصفهان حدفاصل ایستگاه قدس تا آزادی از ساعت 7 صبح تا 15 هر روز در حال بهره‌برداری و استفاده شهروندان است.

به گزارش ایلنا، خط یک متروی اصفهان از ایستگاه قدس آغاز می‌شود و با عبور از ایستگاه‌های بهارستان، گلستان، شهید مفتح، شهید علیخانی، جابر، کاوه، شهید چمران، شهید باهنر و شهدا و تختی، هم‌اکنون در ایستگاه‌های سی‌وسه‌پل، شریعتی و آزادی نیز به شهروندان عزیز خدمت‌رسانی می‌کند. قرار است که تا پایان سال 96، بخش دیگری از قطارشهری اصفهان با بهره‌برداری از ایستگاه‌های باقیمانده تکمیل شود و تا پایان سال ایستگاه‌های باقیمانده تا ترمینال صفه اصفهان به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.