به گزارش ایرنا، محمد علی فیاضی روز سه شنبه در حاشیه همایش ملی اقامتگاه های بومگردی و گردشگری پایدار در کاشان در گفت و گو با خبرنگاران، اظهارکرد: در مجموع در سراسر کشور 670 اقامتگاه بومگردی در کشور وجود دارد و با درنظر گرفتن این امکان هم اکنون با همکاری وزارت کشور، بنیاد مسکن و معاونت مناطق محروم روستایی ریاست جمهوری، 500 روستا در سراسر کشور به صورت پایلوت پیش بینی شده است.
مدیرکل دفتر توافق‌های ملی گردشگری و دبیر کمیته ملی طبیعت‌گردی کشور، توسعه گردشگری روستایی را یک اصل گردشگری مبتنی بر اولویت پایدار برای سازمان میراث فرهنگی ارزیابی کرد و گفت : پیش بینی شده تا پایان برنامه ششم 2 هزار اقامتگاه بومگردی در سراسر کشور ایجاد شود.
وی تاکید کرد: این طرح مهم با هدف ایجاد شغل پایدار در مناطق کمتر برخوردار روستایی و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها اجرا خواهد شد.
فیاضی تصریح کرد: برای اجرای این طرح وبا هدف تسهیل برای سرمایه گذاری بخش خصوصی، تفاهم نامه هایی با سازمان ها و دستگاه های اجرایی مختلف امضا شده است.
وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با معاونت مناطق روستایی و محروم ریاست جمهوری و با بیان اینکه این معاونت از ظرفیت های خوبی در زمینه پرداخت تسهیلات برخوردار است، ابرازامیدواری کرد: این منابع در توسعه گردشگری و صنایع دستی مناطق روستایی نقش بسزایی داشته باشد.
مدیرکل دفتر توافق‌های ملی گردشگری و دبیر کمیته ملی طبیعت‌گردی کشور همچنین با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال در حوزه اقامتگاه بومگردی بودجه اندکی مورد نیاز است ، افزود: در آینده در این حوزه شاهد تحقق اقتصاد مقاومتی در زمینه شغل پایدار و ورود 20 میلیون گردشگر هستیم.
نخستین همایش ملی اقامتگاه های بوم گردی و گردشگری پایدار با حضور 120 فعال حوزه گردشگری بومگردی از 22 استان کشور از شامگاه دوشنبه در اقامتگاه بومگردی خانه نقلی کاشان آغاز شد.
در این همایش 2 روزه ، شماری از مسئولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مسئولان استانی در آن حضور دارند.
بوم گردی یا اکوتوریسم ” سفری است مسئولانه به جاذبه های طبیعی برای لذت بردن، ادراک و قدر طبیعت را دانستن ( و همراهی کردن با ویژگی های فرهنگی متعلق به گذشته و حال حاضر ) به طوری که حافظ زیست بوم بوده ، سبب پایداری کیفیت زندگی مردم منطقه شده، شامل آموزش بوده و در آن گردشگر و در فعالیت های سودآور اجتماعی-اقتصادی مردم محلی مشارکت داشته باشد.” در بوم گردی کلمه ی آموزش بسیار مورد تاکید قرار داشته، هم شامل مسافران و هم شامل مردم محلی می شود.
6136 / 6022 خبرنگار: یوسف صائب - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.