روزنامه 'نصف جهان' در مطلبی با عنوان 'نشست زمین به مهرآباد رسید' به نقل از یک کارشناس حوزه آب نوشت: منابع آب در کل کشور در وضعیت بحرانی قرار دارند و بحران در منابع سطحی خود را به صورت خشکسالی در تالاب ها و رودخانه ها به نمایش می گذارد و موجب به وجود آمدن کانون ریزگردها ، فرسایش بادی می شود و هر مسئولی که در خصوص این بحران تذکر بدهد واقعیت ها را نمایان کرده است.
لطف الله ضیایی با بیان اینکه در استان اصفهان کلاه قاضی، مهیار، برخوار و دامنه نشست کرده اند و حتی برای نشست شهر دامنه مدیریت کل بحران استانداری نیز جلسه تشکیل داد اظهار کرد:فرونشست زمین در اصفهان رخ داده اما نیازمند پایش های مستمر هستیم و باید برای پایش فرو نشست زمین برنامه جامعی تهیه شود و همواره مورد رصد قرار گیرد و زمانی که فرونشست ها بیش از حد شدند عملیات پیشگیری انجام شود.
این کارشناس حوزه آب با تاکید بر اینکه خطر در اصفهان بسیار جدی است گفت: برای مثال در خیابان مهرآباد اصفهان پنجره های برخی ساختمانها بسته نمی شود و دیوارها ترک خورده اند ، ولی به دلیل اینکه آمار مستندی نداریم و پایش ها انجام نمی شود نمی توان در مورد این نشست ها محکم صحبت کرد ، اما اینکه نشست های زمین به اصفهان رسیده اند یک واقعیت است.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از رئیس اتحادیه تولید کنندگان زنبور عسل اصفهان نوشت: عوامل جوی نامناسب موجب خسارت 20 میلیارد تومانی به زنبورداران استان اصفهان شد.
گودرز میرزایی افزود: امسال 50 درصد تولید و کندوهای زنبور این استان دچار خسارت شد.
روزنامه 'اصفهان زیبا' هم در مطلبی به نقل از مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان نوشت: بر اساس آمار سرشماری صورت گرفته، درصد باسوادی اصفهان در سال 1395، 96.9 درصد در مناطق شهری و 89.4 درصد تعداد بی سوادان گروه سنی 10 تا 49 سال، حدود 2 میلیون و 692 هزار و 338 نفر است.
محمد حسن قائدی ها گفت: اصفهان در بسیاری از شاخص ها رتبه اول و دوم کشوری را به خود اختصاص داده است و بر همین اساس در حوزه سواد آموزی تلاش کرده ایم تا به جایگاه مطلوبی در کشور دست یابیم.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از آغاز مرمت مجموعه تاریخی آتشگاه اصفهان بر فراز کوه آتشگاه خبر داد و نوشت: در ادامه مرمت بنای تاریخی آتشگاه اصفهان، پس از تخصیص اعتبارات عمرانی، مرمت این مجموعه کهن تاریخی شامل مرمت پی ها، بدنه ها و کنگره های جداره های خارجی در بخش های پیرامونی مجموعه تاریخی آتشگاه اصفهان همزمان با شهریورماه سالجاری آغاز شد.
فریدون اله یاری افزود: این عملیات مرمتی با اعتباری بالغ بر 800 میلیون ریال صورت گرفته و پیش ینی می شود این مرحله از مرمت در طی سه ماه و تا پیش از آغاز فصل بارندگی اصفهان به اتمام برسد.
روزنامه 'اصفهان امروز' هم در مطلبی با عنوان 'روستای ابیانه در مراحل پایانی ثبت جهانی'به نقل از مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان نوشت: برای ثبت جهانی روستای ابیانه نطنز از نظر زیرساخت ها مشکل چندانی نداریم و بخش های آن در حال تکمیل و آماده سازی است.
فریدون الهیاری افزود: برای آماده سازی پرونده روستای تاریخی ابیانه اقدامات خوبی صورت گرفته است .
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان 'خروج 2 هزار و 752 خودروی سبک و سنگین فرسوده از چرخه ترافیک اصفهان' به نقل از رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان نوشت:در یک ماه گذشته 2 هزار و 752 دستگاه خودروی سبک و سنگین فرسوده اسقاط و از چرخه ترافیک استان اصفهان خارج شد.
سرهنگ رضا رضایی افزود: یکی از برنامه های پلیس راهور استان در راستای کاهش آلودگی هوا اسقاط و خارج کردن خودروهای فرسوده از چرخه ترافیک است که این پلیس با جدیت این برنامه ها را پیگیری و دنبال می کند.
روزنامه 'نسل فردا' هم در مطلبی با عنوان 'سهم سامانه 125، روزی 1000 تماس است' به نقل از سخنگوی سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان نوشت: روزانه بیش از هزار تماس تلفنی با این سازمان برقرار می شود که با وجود فرهنگ سازی صورت گرفته نسبت به قبل کمتر شاهد مزاحمت های تلفنی هستیم.
محمد شریعتی افزود: در طول یک ماه گذشته 9 هزار و 867 دقیقه مکالمه تلفنی در قالب 32 هزار و 900 تماس با سامانه 125 صورت گرفته که این آمار به طور متوسط شامل بیش از هزار تماس تلفنی می شود.
روزنامه 'سیمای شهر' هم در مطلبی به نقل از مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان نوشت: این شرکت طی سال های 92 تا 95 با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و مشارکت مردمی بیش از 7 هزار و 832 میلیارد ریال سرمایه گذاری در اجرای پروژه های آب و فاضلاب
در گوشه و کنار استان اصفهان در دستور کار قرار داد.
هاشم امینی افزود: در چند سال اخیر رویکردی را در پیش گرفتیم که ظرفیت بالقوه بخش خصوصی را در اجرای پروژه های آب و فاضلاب را بالفعل در آوردیم .
گ 7150/ 2093 ** خبرنگار: علی نعمانی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.