به گزارش ایرنا محمدعلی انصاری پور روز دوشنبه طی سخنانی در این همایش مشکلات صنعت چاب را سراسری عنوان و ابراز امیدواری کرد که مشکلات این بخش با توجه به انتصاب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اشراف وی حل شود .
وی گفت: بسیاری از چاپخانه داران به دلیل مشکلات مالیاتی ، انگیزه طرح توسعه ندارند ، درحالی که زمانی چند خانواده از یک ماشین ملخی کوچک زندگی می گذراندند.
انصاری پور در خصوص احداث شهرک چاپ اصفهان نیز گفت: توسعه چاپخانه ها ضروری است ، اما بیشتر چاپخانه ها در بافت قدیمی قرار دارد هرچند مکان ارزشمند است، اما قابلیت توسعه ندارد و نیاز به محلی برای توسعه دارند.
وی سلیقه ای عمل کردن سازمان تامین اجتماعی را از دیگر مشکلات عنوان کرد و اظهار داشت: براساس قانون، چاپ سیلک اسکرین ولیتوگرافی مشمول کمک دولت در سهم بیمه است اما برخی دفاتر تامین اجتماعی استان اصفهان کارفرما را از این کمک دولت محروم کرده است درحالی که هیچکدام از اتحادیه های استانی درگیر چنین مشکلی نیستند.
یازدهم شهریور برای اهالی صنعت چاپ اهمیت بسیاری دارد در این روز، صنعت چاپ ایران با بیش از دو قرن قدمت دارای هویت شد و «روز ملی صنعت چاپ» نام گرفت. این روز یادآور تلاش مستمر و زحمت مداوم جمعی بزرگ از کارگران، صنعتگران و هنرمندان ایران زمین است.
ت/7141*** خبرنگار زهراباغبان** انتشار: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.