سند چشم ‌انداز 20 ساله نظام، سندی برای توسعه ایران در زمینه‌ های فرهنگی، علمی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است که توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام تدوین شده‌ است.
اجرای این سند از سال ۱۳۸۴ آغاز شده و در قالب چهار برنامه توسعه پنج ساله طی 20 سال انجام می‌ شود.
به گزارش ایرنا، دکتر ' علی اکبر ولایتی ' روز شنبه در پیامی به همایش فعالان فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی که با عنوان ' شمیم بصیرت ' در دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد در حال برگزاری است، دستیابی به ابن هدف را مستلزم ایجاد محیطی الهام بخش، پایبندی و تعمیق فکری و اندیشه جوانان دانست.
وی در این پیام با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی میراثی گرانمایه از امام خمینی (ره) است، اظهارکرد: حرکت در مسیر پیشرفت و توسعه علم و دانش در گرو ایجاد محیطی برخوردار از هویت اسلامی متمسک به قرآن و عترت است.
رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در این پیام خاطرنشان کرد: از این گردهمائی انتظار است، فعالان فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی پس از اتمام دوره معرفت افزایی، سفیران فرهنگی و چشمه های جوشانی از معارف دینی و تاثیر گذار در محیط دانشگاه باشند و با ایستادگی شجاعانه پای ستون استواره ارزش های والای انقلاب و شهیدان با همت و عزم در این راه پیش روید.
در ادامه پیام دکتر ولایتی که توسط مدیرکل امورفرهنگی واجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی قرائت شد، آمده است: حرکت در مسیر پیشرفت و توسعه علم و دانش در گرو ایجاد محیطی برخوردار از هویت اسلامی متمسک به قرآن وعترت است.
اولین همایش فعالان فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی کشور باعنوان ' شمیم بصیرت ' از روز شنبه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد اصفهان آغاز شد.
در این همایش 6 روز بیش از700 دانشجوی فعال در عرصه فرهنگی شرکت دارند.
تبیین سیاست های فرهنگی اجتماعی معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، پرورش نخبگان فرهنگی، تحکیم پایه های فرهنگی و اعتقادی و مشارکت و هم افزایی دانشجویان، هماهنگی در اجرای برنامه های فرهنگی و دانشجویی در سال تحصیلی جدید و فعال کردن جریان های دانشجویی در زمینه های مختلف فرهنگی از اهداف برگزاری این همایش است.
دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد در سال 1364 فعالیت خود را آغاز کرد و دارای 11دانشکده و بیش از 26 هزار دانشجو است.
شهرستان نجف آباد با وسعتی بالغ بر 285 کیلومتر مربع، 330 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
ت /غ.ک/ 6020 /2093 ** تنظیم: علیرضا حکیمیان ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.