به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ' سید کریم امامی ' در خطبه های نماز عید غدیر شهر تیران افزود: ارائه تسهیلات و ایجاد فرصت های شغلی از سوی دولت برای جوانان و تسهیل شرایط و ایجاد بستر آسان از سوی خانواده ها برای ازدواج نیاز است.
وی بیان کرد: تجمل گرایی، مهریه های سنگین و سخت گیری های خانواده ها سن ازدواج را افزایش داده و بدون برطرف شدن این مشکلات قادر فراهم نمودن زمینه ازدواج آسان جوانان نخواهیم بود.
امام جمعه موقت تیران با اشاره به اینکه سخت گیری های خانواده ها برای ازدواج جوانان منجر به افزایش سن ازدواج شده است، تصریح کرد: افزایش سن ازدواج پیامدهای خطرناک اجتماعی و فرهنگی به دنبال دارد که ترویج فساد اخلاقی نمونه ای از این پیامدها است و باید از آن جلوگیری کرد.
وی یادآور شد: ازدواج درسن بالا نشاط خانوادگی را به همراه ندارد و خانواده بانشاط قادر به تربیت فرزندانی پر نشاط و موثر برای جامعه نخواهد بود بنابراین همه باید برای برطرف شدن مشکلات ازدواج جوانان کمک کنیم.
حجت الاسلام امامی در بخشی از سخنان خود بااشاره به محدودیت های دولت برای کاهش بیکاری در جامعه، خاطرنشان کرد: دولت قادر به ایجاد شغل در دستگاههای دولتی برای همه فارغ التحصیلان دانشگاهی نیست و باید جوانان برای شغل آینده خود با خلاقیت، فکر و ایجاد فرصت های شغلی اقدام کنند.
وی همچنین تصریح کرد: برای رونق تولید و اشتغال باید زمینه حضور سرمایه گذاران در کشور فراهم شود تا با راه اندازی شرکت ها و بنگاه های اقتصادی به اشتغالزایی کمک کنند.
امام جمعه موقت شهر تیران با اشاره به در پیش بودن عید غدیر خم، گفت: بزرگترین برنامه ها و جشن ها باید به مناسبت این عید برگزار شود و برای تکریم این عید بزرگ باید عزم همگانی وجود داشته باشد.
شهرستان تیران و کَروَن با بیش از 71 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری اصفهان قرار دارد
7131 / 2093 ** خبرنگار: اکبر مهدیزاده ** انتشار: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.