به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، ' محمد حسن قائدیها ' در مراسم تکریم و معارفه مدیر آموزش و پرورش ناحیه چهار اصفهان افزود: منشأ بی‌ تفاوتی‌ ها و همچنین حساسیت ‌های اجتماعی از نگرش معلمان و نظام آموزشی کشور متأثر می‌ شود.
وی افزود: به یقین، فعالیت خوب آموزش‌ و پرورش زمینه ارتقای توانمندی جامعه و تربیت مدیران با دانش و مجرب آینده کشور را فراهم می کند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهارکرد: حاکمان و سیاستمداران خوب همواره در درون نظام آموزش‌ و پرورش تربیت و رشد ‌یافته اند.
وی بیان کرد: اگر بخواهیم آینده یک کشور را تحلیل و ارزیابی کنیم باید به جای صنعت، کارخانه ها و منابع طبیعی به سراغ مدارس برویم زیرا شخصیت علمی و اجتماعی نسل جوان به‌ عنوان آینده ‌سازان کشور در مدارس پایه ریزی می شود.
قائدیها بر ضرورت تغییر نگرش معلمان و مدیران آموزش ‌و پرورش باتوجه و التزام به اسناد بالادستی تأکید کرد و گفت: دانش آموزان به عنوان نسل جدید جامعه مطالبات جدیدی دارند که پاسخگویی به این نیازها مستلزم تغییر در فرآیند تعلیم و تربیت است.
وی اعتماد مردم به جایگاه و منزلت مدرسه و معلمان را ازجمله مهمترین سرمایه‌ های اجتماعی آموزش‌ و پرورش دانست و گفت: معلمان و مدارس از بالاترین اعتماد عمومی برخوردارند و معلمان به ‌عنوان سازندگان فکر و فرهنگ، بیشترین محبوبیت را دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: اینکه دانش آموزان چه میزان در فرایندهای گفت و گو، نقد آزاد اندیشی، مدیریت و اظهار نظر در مدارس و کلاس‌ های درس مشارکت می کنند بسیار مهم است زیرا دانش آموزان فعال و مشارکت‌ جو در آینده در فضای سیاسی و اجتماعی نقش مؤثری ایفا خواهند کرد.
وی اضافه کرد: دانش آموزان امروز مطالبات جدیدی دارند که پاسخگویی به این نیازها مستلزم تغییر نگرش در فرآیند تعلیم و تربیت در عین توجه و التزام به اسناد بالادستی است.
قائدیها در ادامه، موفقیت این اداره کل در کسب رتبه برتر بیستمین جشنواره شهید رجایی استان در جمع 86 دستگاه و نهاد را نشانه‌ تلاش و همت مدیران و معلمان استان اصفهان برای انجام وظایف و تعالی سازمانی دانست.
در این مراسم از 'رضا اسماعیلی' مدیر ناحیه چهار آموزش‌ و پرورش استان اصفهان تجلیل و ' کریم کمال ' به‌ عنوان مدیر جدید این ناحیه معرفی شد.
در سالِ تحصیلی گذشته ( 95-96)، 840 هزار و 189 دانش آموز در هفت هزار و 329 واحد آموزشی در استان اصفهان مشغول به تحصیل بودند.
ت/6994 / 2093 ** خبرنگار: آرزو فلاح ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.