به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، استاندار اصفهان در سفر به شهرستان تیران و کرون و بازدید از طرح های عمرانی، خدماتی و افتتاح تعدادی از پروژه های عمرانی این شهرستان افزود: ظرفیت های گردشگری مناسبی در روستاهای استان اصفهان وجود دارد که طرح روستای گردشگری و طرح هادی بر اساس این ظرفیت تهیه شده است.
رسول زرگرپور افزود: رونق گردشگری روستایی و عرضه تولیدات صنایع دستی به رونق اقتصادی روستاها کمک می کند و فرصتی برای تحقق اقتصاد مقاومتی می باشد.
استاندار اصفهان در افتتاح شبکه آبرسانی و تصیفه خانه آب روستایی این شهرستان گفت: یکی از مشکلات اصلی استان اصفهان و کشور کمبود آب است که دولت تدبیر و امید با استفاده از بودجه صندوق توسعه ملی برای تامین آب مورد نیاز استان اصفهان اقدام کرده است.
بگفته وی برداشت از صندوق توسعه ملی برای برطرف تامین آب و طرح های آبرسانی در کل کشور هزینه می شود.
زرگرپور با اشاره به افتتاح بیش از هزار و 655 پروژه بااعتباری بیش از 26 هزار و 500 میلیارد ریال در استان اصفهان خاطرنشان کرد: 76 درصد از این پروژه ها با مشارکت بخش خصوصی انجام شده است.
در این سفر هشت پروژه عمرانی شهرستان تیران و کرون از 100 پروژه این شهرستان بصورت نمادین افتتاح شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.
همچنین احداث بوستان گردشگری روستای ورپشت در وسعت هشت هزار متر مربع و با اعتبار بیش از 10 میلیارد ریال کلنگ زنی شد.
در سفر استاندار اصفهان به شهرستان تیران و کرون ساختمان های دهیاری های روستای قهریزجان و روستای فضل آباد در بخش کرون با اعتباری بیش از 2 میلیارد ریال، یک واحد مرغداری با ظرفیت هشت هزار و 700 قطعه، یک واحد تولید قارچ خوراکی با هفت هزار و 440 متر مربع زیربنا و با بیش از 36 میلیارد ریال در روستای حسن آباد آبریزه، چهار پروژه تامین آب شرب سالم و پایدار برای 11 هزار نفر از روستائیان این شهرستان با اعتباری افزون بر 20 هزار میلیون ریال بهره برداری شد.
شهرستان تیران و کَروَن با بیش از 71 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری اصفهان قرار دارد
هشتم شهریور 1360 رئیس جمهور وقت محمد علی رجایی به همراه نخست وزیر وقت حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد جواد باهنر بر اثر انفجار در دفتر نخست وزیری به درجه رفیع شهادت نائل شد و به همین مناسبت از دوم تا هشتم شهریور هفته دولت نامگذاری شده است.
7131/ 2093 ** خبرنگار: اکبر مهدیزاده ** انتشار: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.