مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این پروژه ها را به لحاظ کاربری شامل مدرسه، سالن های چند منظوره، نمازخانه و کتابخانه عنوان کرد که در شهرهای بهارستان، فلاورجان ، مبارکه و نجف آباد واقع شده است.
محمد حسین سجاد افزود: این پروژه ها شامل 50 کلاس درس با زیربنای 6 هزار و 911 مترمربع است که با هزینه ای بالغ بر 63 میلیارد و 560 میلیون ریال تکمیل و به آموزش و پرورش استان اصفهان تحویل داده شد.
مدیرکل نوسازی مدارس استان چندی پیش از وجود 14 هزار و 468 کلاس درس تخریبی، نیازمند مقاوم سازی، اجاره ای و دونوبته در استان خبر داد
وی افزود: از این تعداد 4 هزار و 942 کلاس تخریبی، 6 هزار و 269 کلاس نیازمند مقاوم سازی، 2 هزار و 57 کلاس دونوبته و یک هزار و 200 کلاس اجاره ای است.
مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان افزود: دولت در برنامه پنجم و ششم رقم های قابل ملاحظه ای را برای بازسازی و مقاوم سازی مدارس درکشور پیش بینی کرده است که در صورت تخصیص این مشکل بطور کامل رفع می شود.
سجاد با اشاره به شعار امسال جشنواره خیران مدرسه ساز با عنوان 'نقش خیران مدرسه ساز در ساخت مدارس ایمن' افزود: بنا بر حوادثی که در مدارس کشور در سال های قبل روی داد مقوله ایمنی و استاندارد از ضرورت های مهم در امر فضاهای آموزشی تلقی می شود.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس استاندارد سازی سامانه های گرمایشی فضاهای آموزشی استان در اولویت های این اداره کل قرار گرفت و هم اکنون 63 درصد مدارس استان به سامانه گرمایشی استاندارد مجهز شده است.
مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان افزود: تا پایان سال گذشته 16 هزار و 740 کلاس و در مجموع 63 درصد کلاس های درس در استان استاندارد شده است.
وی هزینه استاندارد کردن سامانه گرمایشی هر کلاس درس را حدود 10 میلیون تومان برآورد کرد و گفت: تا 2 سال آینده تمامی کلاس های درس استان به سامانه گرمایشی استاندارد مجهز خواهد شد.
در سال تحصیلی جاری حدود 770 هزار دانش آموز در پنج هزار و 345 واحد آموزشی استان اصفهان به کلاس های درس رفتند.
ت/6994 / 6022 خبرنگار:آرزو فلاح - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.