' محمود بی شتاب ' روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نماز عید سعید قربان راس ساعت هفت و 30 دقیقه صبح روز جمعه در مصلا بزرگ امام خمینی اصفهان برگزار خواهد شد.
وی از مردان و زنان با ایمان و نمازگزاران جمعه اصفهان خواست صبح جمعه با حضور در نماز عید سعید قربان شرکت کنند.
عید قُربان به روز دهم ماه قمری ذی‌ الحجه گفته می شود که از گرامی‌ ترین عیدهای مسلمانان است و به‌ یاد حضرت ' ابراهیم ' (ع) و فرزندش ' اسماعیل'، توسط بسیاری از مسلمانان جشن گرفته می‌ شود.
حضرت ابراهیم (ع) در سن بالا دارای فرزندی شد که او را اسماعیل نام نهاد و برایش بسیار عزیز و گرامی بود. اما مدتها بعد، هنگامی که اسماعیل به سنین نوجوانی رسیده بود، فرمان الهی به ابراهیم نازل شد و به او دستور داده شد تا اسماعیل را قربانی کند.
حضرت ابراهیم (ع) پس از موافقت خالصانه فرزندش، به محل مورد نظر رفتند ‌و آن حضرت آماده سر بریدن فرزند محبوب خود شد. اما به هنگام انجام قربانی اسماعیل، خداوند که او را سربلند در امتحان دید، گوسفندی را برای انجام ذبح به نزد ابراهیم ‌فرستاد.
این ایثار و عشق پیامبر به انجام فرمان خدا، فریضه ‌ای برای حجاج شد تا در این روز گوسفندی را قربانی و از این طریق برای یتیمان و تهیدستان خوراکی فراهم کنند.
دراین روز همچنین مستحب است که نماز عید قربان برپا شود. نماز عید قربان باید در فاصله زمانی طلوع آفتاب روز عید تا ظهر خوانده شود و همانند نماز جمعه شامل 2 رکعت است.
عید سعید قربان امسال مصادف با روز جمعه 10 شهریور می باشد.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.