به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین احمد واعظی شامگاه چهارشنبه در آیین افتتاح گروههای تبلیغی نوین و خلاق دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: خوشبختانه در میان طلاب گروههای خوبی بصورت خودجوش ایجاد شده است ولی متناسب با آن آهنگی که جهان حرکت می کند، در حوزه فناوری ها و رسانه های نوین حرکت نکرده ایم.
وی اظهار کرد: کسی در دهه های اخیر گمان نمی کرد چنین اتفاقاتی رخ دهد و فضای مجازی به این سرعت گسترش یابد.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: امروز از جمعیت هفت میلیارد و 400 میلیون جهان هفت میلیارد تحت پوشش ارتباطات موبایلی قرار دارد و پنج میلیارد و 400 میلیون نفر از موبایل استفاده می کنند.
وی اضافه کرد:امروز تنها در یک روز هشت میلیارد و 800 میلیون بار فیلم دیده می شود و در یک روز 200 میلیارد ایمیل زده می شود.
حجت الاسلام واعظی گفت: در سال 2016 بین 40تا50 درصد ایرانیان از اینترنت استفاده می کردند و در آمریکا و اروپا این میزان بین 70تا80 درصد بوده است.
وی افزود: رسانه های نوین در حال تغییر ذائقه ها است زیرا فناوری با خود فرهنگ می آورد.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: حرکتی که حوزه علمیه در خصوص بهره گیری از رسانه های جدید آغاز کرده نیازمند ابزار و لوازم است.
وی اظهار کرد: توکل بر خدا، ثبات قدم، نهراسیدن از ضعف ها، مغرور نشدن به برخی کارها، مخاطب شناسی، بهره گیری از عناصر اثر بخش، دور اندیشی، بهره گیری از خلاقیت و ابتکارات از مهمترین لوازم این حرکت است.
حجت الاسلام واعظی با اشاره به پیشینه راه اندازی اداره کل تبلیغات نوین در دفتر تبلیعات حوزه علمیه قم، ادامه داد: ما منکر تبلیغ سنتی و چهره به چهره نیستیم و معتقدیم حضور روحانی در جامعه بسیار تاثیر گذار است ولی این حضور باید مقدمه ارتباط در فضاهای دیگر از جمله فضای مجازی باشد.
وی خاطر نشان کرد: سند جامع تبلیغات نوین در دفتر تبلیعات اسلامی نوشته شده است و قطعا حوزه فعالیت در این عرصه گسترده تر خواهد شد.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تاکید کرد: باید برای بهره گرفتن از خلاقیت آماده باشیم زیرا برخی از روش ها 20 سال پیش تاثیر گذار بود ولی امروز تاثیر خود را از دست داد است.
وی گفت: نباید نسبت به روش های گذشته تعصب داشت زیرا وقتی می بینیم روشی تاثیر گذار نیست باید از عنصر خلاقیت بهره جست تا بر مخاطب تاثیر گذار باشیم.
در ادامه این مراسم اداره فعالیت های تبلیغی نوین دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان افتتاح شد.
در حال حاضر در دفتر تبلیغات قم 2354 مبلغ پرونده تشکیل داده اند و در قالب 255 گروه رسانه ای و هنری سازمان دهی شده اند.
در اصفهان نیز بیش از 30 گروه از مبلغان دینی در حوزه تبلیغات نوین فعالیت می کنند./ 7134/گ / خبرنگار: کامران ** انتشار: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.