با حضور رئیس سازمان فضایی ایران در دانشگاه کاشان، یک تفاهم نامه همکاری بین سازمان فضایی ایران و دانشگاه کاشان به امضاء رسید.

به گزارش ایلنا رئیس دانشگاه کاشان هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه را همکاری در راه‌اندازی یک مرکز پژوهشی در زمینه نجوم و اکتشافات فضایی در این دانشگاه عنوان کرد و گفت: امید است با همکاری متقابل بین سازمان فضایی و توان علمی دانشگاه کاشان بتوان با ایجاد این مرکز پژوهشی و تحقیقاتی، روند رو به رشد و توسعه علمی دانشگاه را در زمینه نجوم و اکتشافات فضایی شاهد بود.

 عباس زراعت تأمین فضای پژوهشی لازم برای مرکز و به‌کارگیری پژوهشگران و متخصصان لازم با تأیید سازمان فضایی ایران از محل قراردادهای پژوهشی را از جمله تعهدات دانشگاه در این تفاهم نامه بیان کرد و افزود: بر اساس این تفاهم نامه سازمان فضایی ایران نیز، پروژه های مورد نظر خود را در راستای برنامه های راهبردی بلند مدت، تعریف و طی قراردادهای موردی با تامین هزینه از سوی سازمان، به دانشگاه واگذار می کند.

این تفاهم نامه که در 6 ماده تنظیم شده است و از تاریخ انعقاد به مدت 5 سال اعتبار دارد، روز گذشته به امضای عباس زراعت رئیس دانشگاه کاشان و محسن بهرامی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فضایی ایران رسید.

فعالیت‌های فضایی ایران صلح‌آمیز است

 

 رئیس سازمان فضایی ایران همچنین گفت: تمامی فعالیت‌های فضایی جمهوری اسلامی ایران در پرتاب و به کارگیری ماهواره‌ها صلح‌آمیز و در راستای تعاملات بین المللی است.

 محسن بهرامی همچنین در حاشیه انعقاد تفاهم نامه بین سازمان فضایی ایران با دانشگاه کاشان از برگزاری مسابقه مکعب ایرانی (تاسواره ها) با همکاری دانشگاه کاشان خبر داد و افزود: این مسابقه هر دو سال یک بار و یا به صورت سالانه بین گروههای دانشگاهی برگزار می‌شود.

 وی اظهار داشت: در حال حاضر این مسابقه به 5 تیم رسیده که امیدواریم ساخت اولین مکعب ایرانی را بتوانیم وارد تقسیم کار کنیم و وارد طراحی دقیق و بعد وارد تعیین قطعات و ساخت شود.

 وی به انعقاد تفاهم نامه سازمان فضایی با دانشگاه کاشان در خصوص برگزاری این مسابقه اشاره کرد و افزود: این توافق نامه در راستای تعیین ماموریت هایی برای پروژه های مختلفی است که برای سالیان آینده دردست ساخت داریم بتوانند انجام دهند.

 وی ساخت ماهواره های سنجشی را از جمله فعالیت های این سازمان بیان کرد و اظهار داشت: ایران سابقه خوبی در طراحی و ساخت ماهواره های سنجشی داشته است و به همین منظور مرکزی در سال 1350 در ماه دشت کرج تجهیز و فعال شده است./

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.