انجمن علوم خاک هر دو سال یکبار با همکاری دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقات خاک و آب کشور کنگره ای را تحت عنوان کنگره علوم خاک ایران برگزار می کند.

در این کنگره مشکلات و معضلات خاک کشور در قالب ارائه مقالات، سخنرانی‌ها، کارگاه‌های آموزشی، گردش‌های علمی و غیره به بحث و تبادل نظر گداشته می‌شود.

 دانشگاه صنعتی اصفهان با داشتن زیرساخت های مناسب برای برگزاری این مناسبت‌ها، چهارمین کنگره علوم خاک ایران را در سال ۱۳۷۳ برگزار کرد و  به منظور ارتقاء سطح علمی و فکری پژوهشگران کشور و ایجاد محیطی مناسب برای برقراری علمی و تبادل افکار پانزدهمین کنگره علوم خاک ایران را نیز از ۶ تا ۸ شهریور ماه امسال برگزار کند.

بیولوژی و بیوتکنولوژی خاک، فیزیک و فرسایش و روابط آب، خاک و گیاه، آلودگی خاک، شیمی و حاصلخیزی خاک و تغذیه گیاه، پیدایش و رده بندی خاک، مدیریت پایدار خاک از جمله این محورها است.

 محورهای ویژه همایش شامل قوانین و استاندارهای کودهای آٖلی، زیستی و شیمیایی، اخلاق و مسائل اجتماعی در حفاظت منابع خاک، سلامت زنجیره غذایی مرتبط با خاک، آمایش زمین و جایابی گلخانه ها و ریزگردها و چالش های مربوطه و خاک و اقتصاد و مسائل حقوقی از این جمله است.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 713071
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.