به گزارش ایرنا، حجت الاسلام روح الله امینی عصر روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تحریم جدید آمریکا علیه ایران اظهار کرد: با توجه به اقدام خصمانه دولت آمریکا در وضع تحریم های جدید بر علیه ایران، روسیه و کره شمالی، دستگاه دیپلماسی ایران باید اقدامی متقابل انجام دهد.
وی افزود: دولت آمریکا با وضع تحریم های جدید با نام مادر همه تحریم ها در عمل برجام را زیر پا گذاشت و می خواهد با فلج کردن اقتصاد ایران، بر روی مردم این مملکت فشارهای اقتصادی وارد آورد.
امینی تصریح کرد: تحریم های جدید نشان می دهد آمریکا هیچ توجهی به تعهداتش ندارد و کاملا اراده خصمانه اش علیه ایران را هم نشان داده است.
امام جمعه نطنز گفت: ملت بصیر ما هیچ واهمه ای از تحریم ها نخواهند داشت چرا که از ابتدای انقلاب تا کنون این تحریم ها وجود داشته و مردم ما ترسی از این مسائل نخواهند داشت اما لازم است دستگاه دیپلماسی به خاطر بد عهدی آمریکا پاسخ قاطعی به آن ها بدهد.
وی تصریح کرد: اگر به تاریخ نگاهی بیاندازیم، آمریکا سراسر بد عهدی، توطئه و خیانت را در کارنامه دارد و نباید به این کشور اعتماد کرد و همه ما می بینیم چگونه با صراحت نقض برجام می کند.
امینی خاطر نشان کرد: ایران اسلامی امروز با قدرت بالای نظامی و دفاعی خود هراس به دل بد خواهان و کشورهای مرتجع عربی و استکبار انداخته است و آن ها چشم دیدن موفقیت ها و استقلال ایران را ندارند.
وی افزود: با وضع تحریم های جدید علیه ایران، آمریکا بدخواهی و بدعهدی خود را نشان داد و به همه دنیا ثابت شد که ایران هیچ گاه بدعهدی نخواهد کرد و این آمریکا است که بدعهدی می کند.
مجلس نمایندگان آمریکا عصر سه شنبه 4 مرداد ماه جاری (به وقت واشنگتن)، طرح تحریم های ایران، روسیه و کره شمالی را با 419 رای موافق و 3 رای مخالف تصویب کرد.
7408/7430 * خبرنگار: رحمت الله کاملی بادی * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irna_kashan / https://telegram.me/irna_kashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.