به گزارش ایرنا، رئیس دفتر نمایندگی جمعیت حمایت از ملت فلسطین در اصفهان در این مراسم، گفت: امام خمینی (ره) در اولین حرکت بین المللی خود بعد از انقلاب اسلامی آخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان روز قدس اعلام کردند.
مرتضوی فر اظهار کرد: امروز مساله فلسطین تنها مساله خاورمیانه و دفاع از مردم یک کشور نیست بلکه مساله ای دینی و انسانی است و هدف آن دفاع از مظلومیت هر انسان حق طلب مظلوم است.
همچنین یک انقلابی تونسی در این مراسم گفت: فرموده امام راحل (ره) در دفاع از ملت مظلوم فلسطین ندایی است که هیچگاه فراموش نمی شود.
سید احمد الکهلاوی اظهار کرد: حمایت نظام جمهوری اسلامی از ملت های مظلوم و مقاومت باعث پیشرفت این کشورها شده است.
وی تصریح کرد: بالاخره روزی مقاومت و در راس آن حزب الله لبنان آرمان آزادی قدس را محقق خواهد ساخت و این اعتقاد مردم تونس است که روزی رژیم صهیونیستی نابود خواهد شد.
یکی دیگر از مدافعان ملت مظلوم فلسطین در تونس نیز در این مراسم گفت: وقتی به ایران آمدیم احساس راحتی کردیم چون احساس و اعتقاد ما آن است که حل مشکلات جهان اسلام از این کشور است.
سید حمید علاوی افزود: با شروع انقلاب اسلامی ایران و مطرح شدن مساله قدس، این مساله از اهمیت ویژه ای در جهان اسلام برخوردار شد.
وی اظهار کرد: امروز ایران قلب تپنده جهان اسلام و یکی از پیشرفته ترین کشورهایی است که مقاومت را در جهان هدایت و رهبری می کند.
علاوی خاطر نشان کرد: آمریکا در سراشیبی سقوط قرار گرفته است و ضربات پی در پی به استکبار وارد می شود و از سوی دیگر مقاومت و حزب الله پیروزی های پی در پی به دست می آورد.
جمعیت دفاع از ملت فلسطین به همت گروهی از افراد علاقه مند به مسائل فلسطین در آستانه روز جهانی قدس سال۱۳۷۹ اعلام موجودیت کرد.
مهمترین وظایف و مأموریتها این سازمان غیر دولتی شامل رساندن پیام و مظلومیت مردم فلسطین به گوش جهانیان ؛ تلاش برای رشد معنوی ، اخلاقی ، فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی ملت فلسطین با تأکید بر نقش جوانان ، نوجوانان و نیروهای مولّد و تمهید برای حضور گسترده و سامان یافته آنان در عرصه های مختلف احقاق حقوق ملت فلسطین ؛ افشای هویت رژیم صهیونیستی و نامشروع بودن آن و عدم امکان ملت سازی تحمیلی اسرائیل و حمایت از موضع حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر ضرورت نابودی رژیم صهیونیستی است.
همچنین کمک به تجهیز مادی و امکانات عمومی برای تداوم حیات مردم فلسطین اعم از اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی ، فنی و علمی ؛ کمک به تدوین دکترین تحقق آرمانهای فلسطین ؛ تبیین خطوط قرمز و منافع ملی فلسطین و پیگیری محاکمه سران جنایتکار رژیم صهیونیستی و جنایتکاران جنگی اسراییلی در مراجع بین المللی به همراه پشتیبانی لازم از نیروهای وفادار به آرمانهای ملت فلسطین از طرق مختلف و از جمله سامان دادن تشکلهای مختلف مردمی و غیر دولتی به صورت مستقل یا وابسته از دیگر اهداف این جمعیت است.
/7134/ 6022 - خبرنگار : محمد کامران - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.