به گزارش ایرنا، ' محمد پورکیانی ' روز چهارشنبه در نهمین گردهمایی دانشجویی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی منطقه 6 کشور در دانشگاه اصفهان، افزود: این اقدام در تاریخ ورزش دانشگاه ها بی نظیر است.
وی اظهارکرد: این میزان اعتبار برای تهیه کالا و خدمات ورزشی و فعالیت های ورزشی هزینه خواهد شد.
مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: تاسال 94 در بودجه تفصیلی دانشگاه ها هیچ مبلغی برای ورزش دانشگاه ها وجود نداشت.
پورکیانی با بیان اینکه تا سال 94 اعتبار تملک دارایی ها به اداره کل اختصاص پیدا نمی کرد گفت: سال گذشته 100در صد اعتبار تملک دارایی ها اختصاص یافت و در سال جاری نیز حدود یک میلیارد تومان مصوب شد.
وی با اشاره به اینکه تاثیر فعالیت های ورزشی در آرامش روانی و وضعیت جسمی دانشجویان بر کسی پوشیده نیست گفت: تجهیز خوابگاه ها به سالن های بدنسازی و ورزشی از اقدام های این وزارتخانه برای پر کردن اوقات فراغت دانشجویان است.
پورکیانی گفت: سال گذشته با پیشنهاد وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری 100 خوابگاه دانشجویی به وسایل ورزشی مجهز شدند و امسال هم 100 خوابگاه دیگر به این تجهیزات و وسایل مجهز می شوند.
وی با بیان اینکه فعالیت های ورزشی از شروط لازم برای تجهیز خوابگاه های دانشجویی به وسایل ورزشی است، گفت: تجهیز خوابگاه ها به وسایل ورزشی پس از دریافت و بررسی گزارش فعالیت ورزشی آنها تجهیز می شوند.
مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر نقش و جایگاه ورزش در افزایش شادابی و نشاط دانشجویان تاکید کرد: باید در قبال دریافت اجاره خوابگاه از دانشجویان، خدمات رفاهی و ورزشی نیز به آنها ارائه شود.
مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت:‌ دولت یازدهم با وجود همه محدودیت ها و مشکلات در بخش ورزش دانشگاه ها، منابع را به این سمت سوق داده است.
پورکیانی از تکمیل طرح های ورزشی نیمه تمام دانشگاه ها تا سه سال آینده خبر داد و بدون اشاره به آمار این طرح ها گفت: برای تکمیل و بهره برداری از طرح ها حدود 50 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به امضای تفاهمنامه همکاری با 15 فدراسیون ورزشی گفت: براساس این تفاهمنامه ها دانشجویان می توانند از امکانات ورزشی فدراسیون ها استفاده کنند.
نهمین گردهمایی معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی منطقه 6 کشور حضور مسئولان و معاونان ۲۶ دانشگاه کشور در دانشگاه اصفهان برگزار شد.
هدف از برگزاری این گردهمایی بررسی سیاست‌های مربوط به امور دانشجویی با توجه به در پیش بودن سال جدید تحصیلی است.
ارتقای کیفیت خدمات رفاهی، توسعه فضاهای ورزشی، ایجاد نشاط دانشجویی، پایش سلامت دانشجویان، تاکید بر بهداشت خوابگاه‌ها و سلف سرویس‌ها و دانشگاه‌های بدون دخانیات از محورهای این گردهمایی منطقه‌ای است.
منطقه شش دانشگاهی شامل ۲۶ دانشگاه کشور است.
ت 7150 / 2093 ** خبرنگار: علی نعمانی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.