به گزارش روز سه شنبه ایرنا، علی رحمانی در جلسه آموزشی اعضای دور پنجم شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان تیران و کرون افزود: برغم جمعیت زیاد بانوان جوان درروستاها ؛ به نقش این قشر در فعالیت های مدیریتی روستا و جلب مشارکت آن ها کمتر توجه می شود.
وی بیان کرد: بی توجهی به نقش جوانان و بهره نگرفتن از ظرفیت جوانان و زنان روستایی در فعالیت های مدیریتی و اجتماعی روستاها به مهاجرت آن ها از روستا به شهر منجر می شود که این موضوع چالش های اجتماعی نیز به همراه دارد.
فرماندار شهرستان تیران و کرون ادامه داد: اعضای شوراهای اسلامی روستاها با همکاری دهیاران و سایر سازمان های دولتی باید بستر را برای حضور و مشارکت جوانان و زنان روستایی فراهم کنند و این قشر اثر گذار را در حاشیه قرار ندهند.
وی با اشاره به اینکه 70 درصد جمعیت شهرستان تیران و کرون در بخش روستایی این شهرستان زندگی می کنند، تصریح کرد: نگاه ویژه ای به بخش روستایی این شهرستان در چهارسال اخیر شده که رفع مشکل آب شرب روستاهای این شهرستان، توسعه فناوری های نوین در روستاها، ایجاد اشتغال روستایی و توسعه خدمات در حوزه بهداشت و درمان از جمله این خدمات بوده است.
رحمانی یادآوری کرد: توجه به بخش روستایی شهرستان تیران و کرون منجر به جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر شده و در بیش از 10 روستای شهرستان تیران و کرون با افزایش جمعیت و بازگشت از شهر به روستا بوده ایم و در2روستای کوچک این شهرستان که خالی از سکنه شده بود جمعیت جدید بازگشته و ساکن شده اند.
وی بی توجهی به قانون و وظایف شوراهای اسلامی را از دغدغه ها و مشکلات شوراهای روستایی دانست و گفت: اعضای شوراهای اسلامی روستاها در چهارچوب قانون و ضوابط کار کنند و وعده بدون پشتوانه به مردم ندهند.
شهرستان تیران وکرون با 71 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
این شهرستان دارای 50 روستاست که 40 روستا دارای شورای اسلامی با 150 عضو است.
7131 / 6022 خبرنگار: اکبر مهدی زاده - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.