به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان روز دوشنبه به نقل از فریدون اله یاری که در دیدار با گروه مستندسازان گردشگری شبکه ملی چین(cctv) سخن می گفت، افزود: ایران در چهار سال گذشته، تمام تلاش خود را برای توسعه گردشگری به کار برده و بویژه اصفهان در این پیوند بسیار موفق عمل کرده است .
وی گفت: شناخت تاریخی دو ملت ایران و چین باید از منظر گردشگری ادامه پیدا کند.
اله یاری با اشاره به دیدار دو ماه گذشته خود با مسئولان شبکه ملی چین گفت: در آن دیدار توافق شد تا شبکه ملی تلویزیون چین با بیش از یک و نیم میلیارد بیننده اقدام به ساخت مستندهائی از ایران بویژه اصفهان کند و این حرکت در کوتاه ترین زمان ممکن به عمل تبدیل شد.
وی با اشاره به روابط تاریخی دو کشور اظهار کرد: ارتباط اقتصادی و فرهنگی شرق و غرب جهان برای هزاره ها از طریق جاده بزرگ ابریشم انجام می شد و در این بین دو تمدن بزرگ ایران و چین مدت های زیادی از این طریق با یکدیگر ارتباط داشتند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان با بیان ضرورت شناخت تاریخی دو ملت از منظر گردشگری افزود: گردشگران چینی در سال 2015 میلادی رتبه چهارم سفر به استان اصفهان را به خود اختصاص دادند.
وی با بیان اینکه در سال های اخیر بدنبال افزایش حضور گردشگران چینی در اصفهان بوده ایم،گفت: همانگونه که در طول تاریخ ارتباط فرهنگی میان ایران و چین وجود داشته است، امروز هم در نیمه دوم از دهه دوم سده بیست و یکم و در عصر نوین ارتباطات، مفاهمه تاریخی میان دو ملت باید افزایش پیدا کند.

***اصفهان آماده ارائه خدمات با تخفیف ویژه به گردشگران چینی است***
اله یاری با اشاره به تلاش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای گشودن بازارهای جدید گردشگری گفت: امروز تمام تلاش ما به یافتن بازارهای جدید گردشگری معطوف شده است و اصفهان آماده پذیرائی از گردشگران چینی همزمان با فرارسیدن سال جدید چینی(در زمستان) همراه با ارائه خدمات ویژه و ارائه تخفیف به آنها هستیم.
به گزارش ایرنا، گروه مستند ساز شبکه تلویزیونی ملی چین به مدت چهار روز در شهر تاریخی اصفهان(31 تیر تا 4 مرداد) حضور دارند تا مستندی با نام 'سفر به ایران' برای این شبکه تلویزیونی تهیه می کنند.
دو قسمت از هفت قسمت این مستند به معرفی تاریخ و فرهنگ و تمدن مردم اصفهان اختصاص دارد.
چین با نام رسمی جمهوری خلق چین با بیش از 1.3 میلیارد جمعیت در شرق قاره آسیا قرار دارد.
چین دارای یک میلیارد و 370 میلیون نفر جمعیت است که 70 میلیون نفر از آنها را مسلمانان تشکیل می دهند.
این کشور که پرجمعیت‌ترین کشور دنیا بشمار می آید، دومین اقتصاد جهان را با 2.85 تریلیون دلار ذخایر ارز خارجی در اختیار دارد.
در شرایطی که بسیاری از کشورهای جهان با رکود اقتصادی و تجاری روبرو هستند، امیدواری بسیاری از آنها جذب گردشگران بیشتر از چین است که در سال 2016 میلادی با سفر به نقاط مختلف دنیا نزدیک به ۲۶۱ میلیارد دلار هزینه کردند.
آمار نشان می دهد که بیشترین هزینه گردشگری در سراسر دنیا متلق به مردم چین است که حدود ۲۱ درصد از کل مصرف گردشگری جهان را در اختیار دارند.
در حال حاضر میلیاردها دلار سهم گردشگران چینی در اقتصاد شرق و آسیای جنوب شرقی است و میلیون ها نفر از مردم این کشور به نقاط مختلف دنیا از اروپا گرفته تا آسیا و اقیانوسیه و ‌آمریکا سفر می کنند.
تا پایان سال 91 آمار گردشگران خارجی به اصفهان 60 هزار نفر بود که این آمار در پایان سال 95 به 280 هزار نفر رسید.
در سال های اخیر، توسعه زیرساخت های صنعت گردشگری در استان اصفهان مورد توجه جدی قرار گرفت بطوریکه هم اکنون 283 طرح گردشگری در این استان درحال اجراست.
کشورهای آلمان، عراق، فرانسه، ایتالیا، چین، لبنان، اسپانیا، آمریکا، بحرین و ترکیه بیشترین، سهم گردشگران خارجی استان اصفهان را داشته اند.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
این استان دارای 90 هتل و 65 مهمانپذیر است که از این تعداد 57 هتل و 30 مهمانپذیر در شهر اصفهان قرار دارد.
ت 7150 /6027
خبرنگار: علی نعمانی* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.