رئیس موقت منتخبان پنجمین شورای شهر اصفهان گفت: لیست گزینه‌های شهرداری اصفهان تا 15 مرداد تهیه می‌شود و حداکثر تا آغاز هفته اول شهریور نتیجه نهایی مشخص می‌شود.

فتح‌الله معین در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در اصفهان با اشاره به برگزاری جلسات مختلف منتخبان پنجمین دوره شورای شهر اصفهان اظهار کرد: منتخبان شورای شهر در ابتدا برای شناخت نیازهای ویژه و مسائل شهر با شهردار و معاونان فعلی شهرداری جلساتی را به‌صورت منظم برگزار کردند که این خود به‌عنوان مقدمه‌ای برای تعیین اولویت‌های شهر و شهردار مناسب در جهت اقدام برای اولویت‌های شهر است.

وی افزود: شورای منتخبان در مرحله دوم چارچوب و ضوابطی که برای انتخاب شهردار به‌عنوان معیار قرار دارد را با توجه به موارد قانونی، نیازهای شهر و ویژگی‌های شهردار و همچنین خواست اکثریت رأی‌دهندگان شهر اصفهان تعیین کرد.

رئیس موقت منتخبان پنجمین شورای شهر اصفهان ادامه داد: پس از تدوین این موارد، شورا منتخبان تصمیم گرفت لیستی از گزینه‌های مناسب شهرداری را تهیه کند.

تشریح فرایند انتخاب شهردار اصفهان

معین با تشریح فرایند انتخاب شهردار تصریح کرد: بر اساس تصمیم منتخبان پنجمین دوره شورای شهر اصفهان مقرر شد که ابتدا آمادگی افراد پیشنهادی جهت خدمت در پست شهردار در صورت انتخاب به‌صراحت اعلام شود و اگر کسی تمایل به حضور نداشته باشد، به‌طورکلی وارد نشود تا مشکلاتی مانند آن چه در جریان انتخاب گزینه های شهرداری تهران رخ داد، در اصفهان تکرار نشود.

وی خاطرنشان کرد: دوم اینکه رزومه‌ای خلاصه توسط شخص معرفی کننده برای ورود اولیه به فرایند انتخاب ارائه شود که به این منظور مقرر شد اسامی افراد پس از طی این دو مرحله در جلسات هفته آینده مطرح شود.

رئیس موقت منتخبان پنجمین شورای شهر اصفهان گفت: همچنین در این جلسات محدودیت‌های قانونی بر اساس قوانین مصوبه هیئت دولت نیز مدنظر قرار می‌گیرد.

معین در مورد تقویم شورای منتخبان برای انتخاب شهردار اضافه کرد: با توجه به بررسی‌های انجام‌شده و تأخیری که در آغاز به کار شورای پنجم وجود دارد؛ ظرف هفته آینده و نهایتاً تا 15 مرداد، لیست و رزومه به همراه اخذ نظر از آنها در مورد شهرداری تهیه می‌شود.

انتخاب شهردار اصفهان در هفته اول شهریورماه 

وی ادامه داد: پس از آن در چند مرحله بحث و بررسی به همراه اخذ رزومه کامل، برنامه کاری و مصاحبه با گزینه‌های شهرداری انجام شده و حداکثر تا هفته اول شهریور نتیجه نهایی مشخص می‌شود.

 رئیس موقت منتخبان پنجمین شورای شهر اصفهان با بیان اینکه شورای موقت هیچ‌گونه فعالیتی در مورد رایزنی با زیرمجموعه‌های شهرداری ندارد، اضافه کرد: ورود افراد در بدنه شهرداری یا خارج از آن به مذاکرات غیرموجه، نکته منفی برای آن ها محسوب می‌شود و شورای منتخبان با این‌گونه موارد به‌شدت مخالف است.

معین در پاسخ به سؤالی در مورد انتشار برخی اسامی برای تصدی شهرداری اصفهان، تأکید کرد: تاکنون هیچ‌یک از اعضای شورا از نظر مصداقی، فردی را مدنظر قرار نداده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.