به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه کاشان، جواد دقیق اظهار کرد: دو میلیارد و 850 میلیون ریال از این تسهیلات از صندوق قرض الحسنه فاطمه الزهرا (س) به یک هزار و 150 دانشجوی متقاضی وام های شهریه، خوابگاه، تحصیلی و ازدواج واگذار شد.
وی افزود: صندوق رفاه دانشجویان نیز در سال تحصیلی 96-95 افزون بر چهار میلیارد و 130 میلیون ریال تسهیلات به چهار هزار و 856 دانشجو پرداخت کرده است.
وی برنامه ریزی برای اسکان دانشجویان، تنظیم ضوابط آن و همچنین تامین و اداره خوابگاه های دانشجویی را از دیگر فعالیت های مدیریت دانشجویی دانشگاه کاشان برشمرد و خاطرنشان کرد: این دانشگاه کاشان با داشتن 13 خوابگاه دانشجویی در سال تحصیلی 96-95 نسبت به اسکان بیش از سه هزار دانشجو اقدام کرد.
مدیر دانشجویی دانشگاه کاشان تصریح کرد: در سال تحصیلی گذشته با وجود تنگناهای مالی نسبت به تعمیر و تجهیز خوابگاه ها و سیستم ایمنی آنها، اقدامهای موثری انجام شده است.
دقیق با اشاره به اینکه تعدادی از خوابگاه ها با توجه به قدمت ساخت، نیاز به تعمیرات اساسی دارد ابرازامیدواری کرد با قول مساعد رئیس صندوق رفاه دانشجویان اقدامهای شایسته ای در خوابگاههای صندوق رفاه انجام پذیرد.
وی همچنین از بهره برداری خوابگاه خیرساز همزمان با شروع سال تحصیلی در این دانشگاه خبر داد و گفت: در صورت تامین اعتبار برای تجهیز این خوابگاه در سال تحصیلی جدید دانشجو در آن اسکان خواهد یافت.
مدیر دانشجویی دانشگاه کاشان توسعه سلف های دانشجویی را از دیگر برنامه های این مدیریت برای تامین رفاه دانشجویان بیان کرد و افزود: توسعه سلف های دانشجویی با توجه به افزایش دانشجو در سالهای گذشته در دستور کار قرار دارد و در صورت تامین اعتبار این امر تحقق خواهد یافت.
نزدیک به هشت هزار دانشجو در 194 رشته گرایش در سه دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه کاشان مشغول به تحصیل هستند.
این دانشگاه بر اساس رتبه بندی های انجام شده هم اکنون در بین 10 دانشگاه برتر کشور قرار دارد.
7408/6136 * تنظیم کننده: یوسف صائب * انتشار: محمد جهانگیریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.