به گزارش ایرنا، سرگرد پاسدار حسنعلی رحمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: توجه به تحقق اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی یکی از وطیفه های مهم بسیج سازندگی است و به همین منظور در سال گذشته بالغ بر شش میلیارد و 500 میلیون ریال برای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی، صنایع دستی و تبدیلی نطنز تخصیص یافت.
وی افزود: 35 مجری طرح های اقتصاد مقاومتی در سال گذشته در سطح شهرستان نطنز برای دریافت تسهیلات به بانک مهر اقتصاد معرفی شدند و 30 نفر موفق به اخذ تسهیلات به مبلغ 5 میلیارد و 500 میلیون ریال شدند.
وی با بیان این که چهار خانه محرومان در سال گذشته نیز با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان نطنز تعمیر و بازسازی شد، گفت: تکمیل خانه عالم و هم چنین ساخت سرویس بهداشتی و آبدارخانه در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) روستای فمی و تکمیل حرم مطهر شهید گمنام روستای متین آباد از جمله طرح هایی بوده است که بسیج سازندگی سپاه نطنز در سال گذشته آن را اجرا کرده است.
مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه نطنز در خصوص اعزام گروه های جهادی به منطقه های محروم شهرستان، بیان کرد: اعزام سه گروه جهادی به روستاهای طامه و هنجن برای انجام فعالیت های عمرانی و هم چنین اعزام 9 گروه خواهر به مناطق مختلف برای انجام فعالیت های فرهنگی، مشاوره و آموزش از مهم ترین اقدام های بسیج سازندگی نطنز در سال 95 بود.
وی در خصوص فعالیت های صورت گرفته در حوزه اردوهای جهادی در سال 96، افزود: تاکنون دو گروه جهادی به روستای نیه و اوره اعزام شدند تا در فعالیت های عمرانی که اجرای آن را ادارات بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) برعهده دارند، مشارکت فعال داشته باشند.
رحمانی همچنین از اعزام سه گروه خواهر به روستاها برای انجام فعالیت های فرهنگی، مشاوره و آموزشی به روستاهای شهرستان در آینده ای نزدیک خبر داد.
مسئول بسیج سازندگی خاطر نشان کرد: 50 مشاوره در خصوص طرح های اقتصاد مقاومتی، کشت های جایگزین و تغییر الگوی کشت در سال گذشته به متقاضیان ارائه شد و امسال هم تا کنون 20 مشاوره در این حوزه ها توسط بسیج سازندگی سپاه ناحیه نطنز به علاقه مندان ارائه شده است.
شهرستان نطنز در 125 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
7408/7430 * خبرنگار: رحمت الله کاملی بادی * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.