به گزارش ایرنا ' ماشاء الله کاظمی ' روز چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل راه آهن اصفهان تصریح کرد: عملیات اجرایی این پروژه در استان اصفهان آنگونه که انتظار است، پیشرفت نداشته و به کندی انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه با مصوبه هیات دولت، اجرای عملیات پروژه قطار سریع السیر اصفهان - قم - تهران به شرکت راه آهن واگذار شده است، گفت: از شرکت راه آهن می خواهیم به اجرای این پروژه سرعت بخشد و هرچه زودتر مدیر اجرایی آن را معرفی کنند.
کاظمی با بیان اینکه استانداری اصفهان برای همکاری جهت آزادسازی و مسائل اجرای این پروژه آمادگی کامل دارد، افزود: برای ایستگاه مشترک با قطار شهری اصفهان هم جلسه ای برگزار و ایستگاه کاوه واقع در خط یک قطارشهری اصفهان برای آن در نظر گرفته شد.
برای رفاه حال مسافران، قرار است قطار سریع السیر اصفهان - تهران به یکی
ایستگاه های قطارشهری اصفهان متصل شود.
وی اضافه کرد: قطار سریع السیر اصفهان - تهران بطور مستقیم به ایستگاه کاوه متصل و پس از توقفی کوتاه، حرکت خود را به سمت ایستگاه راه آهن اصفهان ادامه می دهد.
تکمیل طرح قطار سریع السیر اصفهان - تهران یکی از دو برنامه مهم ریلی استان اصفهان است که اعتبار 2 میلیارد و 600 میلیون دلار برای آن در نظر گرفته شده است.
این پروژه 422 کیلومتر خط ریلی دارد که حدود 300 کیلومتر آن در استان اصفهان است. از این 300 کیلومتر فقط احداث و آماده سازی 30 کیلومتر آن باقی مانده که در چند ماه گذشته مناقصه مربوط به آن انجام شده است.
خاطرنشان می شود، معاون اول رئیس جمهوری 12 تیر امسال در جمع نمایندگان اصفهان در مجلس احداث و راه اندازی قطار سریع السیر تهران - اصفهان را جزو طرح های اولویت دار کشور ارزیابی کرد و گفت: 2 میلیارد و 600 میلیون دلار منابع لازم این طرح از طریق فاینانس تهیه شده است و این طرح با رعایت ضوابط مهندسی در دولت دوازدهم تکمیل خواهد شد.

*** راهبرد مدیریت استان، تکمیل و بهره برداری از پروژه های بزرگ است
مدیر کل دفتر فنی استانداری اصفهان در ادامه میزان اعتبار هزینه شده برای نگهداری و توسعه خطوط ریلی این استان طی سه سال گذشته را 9 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: طی این مدت، راه آهن اصفهان متحول شد.
وی با بیان اینکه راهبرد مدیریت استان پیگیری عملیات عمرانی و بهره برداری از پروژه های مهم استان بود، افزود: بخش عمده ای از پروژه های بزرگ استان اصفهان به بهره برداری رسیده است.
کاظمی گفت: طی سه سال گذشته 12 هزار و 700 پروژه با رقمی معادل 105 هزار میلیارد ریال با کمک بخش خصوصی در استان اصفهان به بهره برداری رسیده است.
وی بهره برداری از مرحله اول خط قطار شهری اصفهان، ورزشگاه نقش جهان و مصلای اصفهان را مهمترین اقدام های عمرانی در این شهر دانست و گفت: عملیات اجرایی کنارگذر شرق اصفهان نیز پس از 6 سال تعطیلی سال گذشته آغاز شد.
روژه کنارگذر شرق اصفهان بطول 93 کیلومتر از آزادراه اصفهان – کاشان شروع و به پلیس راه مبارکه ختم می شود.
قطعه اول این پروژه از آزادراه اصفهان – کاشان تا جاده اردستان – اصفهان بطول 30 کیلومتر، قطعه دوم از کیلومتر 30 تا بزرگراه اصفهان – نایین بطول 33 کیلومتر و قطعه سوم از کیلومتر 63 تا بزرگراه اصفهان – شیراز بطول 30 کیلومتر انجام خواهد شد.
براساس اعلام مسئولان استان اصفهان، سرمایه گذار قطعه سوم کنارگذر شرق اصفهان با اعتبار بیش از 3 هزار میلیارد ریال مشخص شده است.

*** ماسوری: راه آهن اصفهان شرایط سختی را پشت سرگذاشت
مدیر کل سابق راه آهن اصفهان هم در این مراسم با اشاره به کمبود نقدینگی و منابع مالی، گفت:شرایط سختی را در این دوره پشت سر گذاشتیم.
حسن ماسوری افزود: به رغم محدودیت های مالی باطراحی چشم انداز کارها و با مشارکت بخش خصوصی توانستیم در جهت نوسازی و تجهیز ناوگان راه آهن و تکمیل زیرساخت ها و ایستگاه ها گام برداریم و بخشی از این چشم انداز را محقق کنیم.
مدیرکل جدید راه آهن اصفهان هم در این مراسم با بیان اینکه در ادامه مسیر حرکت و با سرعت بیشتر در راستای ماموریت سازمان اقدام خواهیم کرد، گفت: راه آهن رگ حیاتی حمل و نقل است .
سید رضا سادات حسینی، جا به جایی مسافر و حمل بار را از ماموریت های شرکت راه آهن دانست و افزود: در سال جاری 62 تا 63 تُن بار در استان اصفهان توسط راه آهن جابجا شده است.
سادات حسینی تاکید کرد: راه آهن استان اصفهان باید بطور همزمان در 2 بخش حمل و نقل بار و مسافر حرکت کند.
در این مراسم ' سیدرضا سادات حسینی ' به عنوان مدیر کل راه آهن استان اصفهان معرفی و از خدمات ' حسن ماسوری ' تقدیر شد.
سید رضا سادات حسینی پیش از این مدیرکل راه آهن کرمان و حسن ماسوری از اردیبهشت سال 91 مسئولیت مدیرکل راه آهن اصفهان را عهده دارد بود.
حسین ماسوری در سمت جدید به عنوان مدیرکل راه آهن شرق ایران ( به مرکزیت طبس ) منصوب شده است.
ت 7150/ 2093 ** خبرنگار: علی نعمانی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.