فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: نیروی انتظامی با دوچرخه‌سواری بانوان در سطح شهر مخالف بوده و اجازه نمی دهیم باب دوچرخه سواری بانوان باز شود.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، سردار عبدالرضا آقاخانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شب گذشته باند سرقت مسلحانه که در اصفهان نیز فعال بود، طی یک عملیات در استان گیلان و اصفهان دستگیر شد.

وی با بیان اینکه این برخوردها حامل پیام اشرافیت کامل نیروی انتظامی استان اصفهان برای مجرمین است، گفت: در سه‌ماهه نخست، استان اصفهان شاهد کاهش 56 درصدی سرقت‌های مسلحانه بوده و همچنین سرقت از مغازه ۲۲ درصد، سرقت از منزل ۵ درصد، قتل ۴۶ درصد، آدم‌ربایی و گروگان‌گیری ۴۳ درصد، تجاوز به عنف ۷ درصد کاهش و کشف مشروبات الکلی 35 درصد افزایش داشته‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان با اشاره به شناسایی و دستگیری یک‌ساعته فرد روانی که در سطح شهر اصفهان اقدام به آزار و اذیت چند زن کرده بود، ادامه داد: تلفن فوریت‌های انتظامی (110) نزدیک به چهار هزار زنگ‌خورده که این افزایش 15 درصدی در سه‌ماهه نخست را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در تصادفات برون‌شهری استان اصفهان با کاهش 35 درصدی کشته‌شدگان درصحنه، جزو پنج استان برتر کشور قرار دارد.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان با اشاره به کاهش 67 درصدی کشف اجساد مجهول‌الهویه در استان اصفهان نسبت به سه‌ماهه نخست سال 95، گفت: پلیس در فضای مجازی و حوزه سایبری به گفته سایر کشورها حرف اول در خاورمیانه را می‌زند.

آقاخانی با اشاره به اهمیت تأثیر ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه، از فعال شدن 20 تیم عملیاتی برای برخورد با این ناهنجاری‌ها خبر داد و ادامه داد: در مورد عفت عمومی نیز همین حساسیت وجود دارد و ما به هیچ قیمت اجازه نخواهیم داد این روند ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه حرکت خودروها پس از مراسم‌های عقد و عروسی که همراه با ناهنجاری‌هایی انجام می‌شود قابل‌قبول نیست و با آن برخورد می‌شود، گفت: خودرو جزو حریم خصوصی محسوب نشده و با خودروهایی که به دلیل داشتن شیشه دودی داخل آن‌ها از فاصله سه متری پیدا نیست، همانند 25 هزار مورد دیده‌شده سه‌ماهه گذشته برخورد خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه شهروندان از برخی محیط‌های شهری شدت رنج‌برده و معترض هستند، ادامه داد: 20 تیم واحد گشت ارشاد مأموریت حفظ عفت عمومی را دارند و صرفاً به دستگیری نخواهند پرداخت بلکه آنها را ارشاد و توجیه می‌کنند و از همین رو تعداد دستگیری‌ها کاهش داشته است.

وی در مورد دوچرخه‌سواری بانوان در سطح شهر گفت: نیرو انتظامی با این اتفاق مخالف بوده و اجازه باز شدن باب آن را نمی‌دهیم.

وی با بیان اینکه بستن قهوه‌خانه‌ها توسط اداره بهداشت صورت گرفت و نیروی انتظامی نیز با جمع‌آوری 5 هزار قلیان جلوی توزیع آن را در پارک‌ها گرفته است، ادامه داد: با نصب دوربین بر روی خودرو پلیس راهور و شروع دوماهه ثبت تخلف توسط این دوربین‌ها، 45 هزار مورد تخلف نظیر پارک دوبل ثبت شده است.

آقاخانی با بیان اینکه هر روز خودرو‌های حمل غیرقانونی اتباع افغانی را متوقف می‌کنیم، افزود: تنها در هفته گذشته 18 خودرو برای این موضوع در اصفهان توقیف‌شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.