اصغر سلیمی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نشست شب گذشته خود با دکتر محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری افزود: علاوه بر این سمیرم در شرایط کنونی با تنش بالای ناشی از خشکسالی و کم آبی 14 هزار هکتار باغ روبروست.
وی تصریح کرد: نیاز به اعتبار بیشتر در بخش خشکسالی و همچنین توجه به طرح های هادی روستایی و آبخیزداری سه موضوع محوری جلسه ای بود که با دکتر نوبخت برگزار شد.
وی گفت: وضعیت شرق سمیرم بویژه منطقه و دشت حنا بحرانی و سد مخزنی حنا خالی از آب است.
وی افزود : این موارد به اضافه دیگر مشکلات بخش کشاورزی و خشکسالی به اعتباری معادل یکهزار میلیارد و 988 میلیون ریال نیازمند است که به اطلاع دکتر نوبخت رسید.
نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت : مطالعه و اجرای بندها و آبخیزداری موضوع مهم دیگری بود که در این جلسه عنوان شد.
سلیمی اظهار کرد: سرطاق، شهید، سرطاق، قلعه قدم، گنجگان، ده نسا، ونک، قبرکیخا، خفر و سیور از جمله محل ها و روستاهای مطالعه شده و مناسب برای اجرای طرح های آبخیزداری است.
وی با بیان اینکه فعالیت و کار در این بخش به 400 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، خاطر نشان کرد: این موضوع نیز در نامه ای تنظیم و به معاون رئیس جمهوری برای تخصیص اعتبار تقدیم شد.
عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تخصیص این اعتبار کمک بزرگی به احیای قنات ها، چشمه سارها، باغ ها و زراعت این خطه کوهستانی می کند.
سلیمی موضوع دیگر مطرح شده در این جلسه را توجه بیشتر به طرح های هادی روستایی عنوان کرد و گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون تنها 20 درصد از روستاهای این شهرستان مشمول اجرای طرح هادی شده اند.
وی مبلغ پیشنهادی خود به معاون برنامه ریزی رئیس جمهوری برای اجرای طرح های هادی روستایی سمیرم را 100 میلیارد ریال عنوان و ابراز امیدواری کرد با دستور دکتر نوبخت شاهد رونق روستاها و توسعه گردشگری و کشاورزی آنها باشیم.
نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی همچنین به منظور بررسی مشکلات حوزه انتخابیه خود دیداری با وزیر کشور داشت.
سمیرم در 160 کیلومتری جنوب اصفهان و 164 کیلومتری شمال یاسوج واقع شده است.
گ/7147 / 6022 خبرنگار: محمود افشاری - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.