به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد محمدیان روز سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: نقش دانشگاه ها، فرعی و حاشیه ای نیست بلکه در متن پیشرفت‌ها و اقتدار کشور است و عنصر کلیدی در این زمینه محسوب می‌شوند.
وی ، راه حل همه مشکل های کشور در داخل است و این اتفاق باید از دانشگاه ها شروع و برای چالش‌های اصلی باید در اینجا چاره‌اندیشی شود.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با انتقاد از احساس اشباع کاذب برخی مسئولان و بی نیاز دانستن خود به نظر استادان، دانشگاه ها و کارشناسان رشته های مختلف، تأکید کرد: خود دانشگاه‌ها باید در این زمینه پیش‌قدم شوند و به سراغ دستگاه‌های اجرایی و بخش‌های مختلف بروند.
حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها یک مجموعه تربیتی محسوب می‌شود که البته نظارت نیز جزو وظایف آن است، تصریح کرد: این نهاد برخوردار از فضای تربیتی، اخلاقی، معنوی و همراهی از ویژگی های این نهاد است.

*** اجرای 2100 طرح صنعتی در دانشگاه صنعتی اصفهان
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به چهلمین سالگرد تأسیس این دانشگاه در سالجاری گفت: تعداد مقاله های این دانشگاه در سال گذشته از مرز یک هزار و 400 عنوان گذشت.
دکتر سید محمود مدرس هاشمی اضافه کرد: به لحاظ کیفیت نیز استنادهایی که به این مقاله ها در دنیا می شود جزو بهترین‌هاست و از نظر تعداد یک درصد مقالات برتر دنیا نیز دانشگاه صنعتی اصفهان، رتبه نخست کشور را دارد.
وی، ارتباط با صنعت و حل مشکل های این بخش را از دغدغه های دانشگاه صنعتی اصفهان عنوان و اضافه کرد: بیش از 2 هزار و 100 طرح صنعتی با همکاری این دانشگاه در استان و کشور اجرایی شده است که بعضی از این طرح ها توانسته‌اند مشکل های جدی را حل کنند.
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان، کسب رتبه های برتر از جمله عنوان نخست دانشگاه های معتبر ایران در بین 9 دانشگاه برتر کشور را گویای یک قدرت علمی در این منطقه از کشور دانست و گفت: سال گذشته نیز بیش از یکهزار برنامه فرهنگی توسط تشکل‌ها، کانون‌ها و انجمن های مختلف در این دانشگاه اجرا شد.
رئیس سابق دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این مراسم گفت: همه تشکل‌ها، کانون‌ها و مجموعه‌های علمی و فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان از سرمایه‌های عظیم این دانشگاه محسوب می‌شوند که باید همواره حرف‌های آنها را شنید و مطالبه های آنها را جدی گرفت.
حجت الاسلام علیرضا امینی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان در سال گذشته، فعال کردن فضای فرهنگی در دانشکده‌ها، کمک به تقویت فضای صمیمی در میان دانشجویان و استادان، حضور کارشناسان فرهنگی در دانشکده‌ها و برگزاری نشست های فرهنگی را از جمله اقدام های صورت گرفته اعلام کرد.
وی نیاز به ایجاد نگاهی نو در فضای فرهنگی دانشگاه ها را از موارد ضروری جهاد علمی بیان کرد و افزود: برای داشتن یک دانشگاه انقلابی به فعالیت‌های فرهنگی عمیق، به روز و کارآمد نیازمندیم.
همچنین حجت الاسلام جعفر عمادی سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی اصفهان در این مراسم با اشاره به تأکید آیت‌الله ناصری مبنی بر لزوم آشناسازی بیشتر دانشجویان با امام زمان (عج) در دانشگاه‌ها، اظهار امیدواری کرد که بتوان در این مسیر قدم های مناسبی را در دانشگاه صنعتی اصفهان برداشت.
در این مراسم از زحمات حجت الاسلام امینی در دوران 2 سال مسئولیت در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی اصفهان تجلیل و حجت الاسلام عمادی به عنوان سرپرست جدید این نهاد معرفی شد.
دانشگاه صنعتی اصفهان با حدود 12 هزار دانشجو و 500 عضو هیات علمی یکی از دانشگاه های برتر کشور است.
ت/3011 خبرنگار: آسیه معینی* انتشار: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.