رسول هنرمند روز یکشنبه در حاشیه جشنواره تئاتر منطقه‌ای سوره اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جشنواره‌های تئاتر سوره حوزه هنری در رشد فرهنگی کشور تاثیرگذار است.
وی اضافه کرد: حوزه هنری با اولویت‌ها و رویکرد‌های اخلاقی در بخش نمایش، در زمینه فعال سازی تئاتر استان‌ها موفق عمل کرده است.
وی اظهار کرد: بعد از جشنواره تئاتر فجر، جشنواره سوره از اهمیت بالایی برخوردار است کمااینکه کیفیت آثار ارائه شده در این جشنواره موید همین ادعاست.
وی گفت: جشنواره های منطقه ای با فضای رقابتی خود، تمام اهالی تئاتر استان‌ها را درگیر این رویداد فرهنگی و هنری می کند.
هنرمند با بیان اینکه این جشنواره ها فضای آموزشی برای گروه‌های نمایشی استان‌ها ایجاد می کنند، افزود: هنرمندان با تماشای آثار جدید در جشنواره از تجارب و خلاقیت‌های یکدیگر بهره مند می شوند.
بیست و پنجمین جشنواره تئاتر سوره در منطقه سه کشور به میزبانی اصفهان از روز گذشته(شنبه) در تالار هنر شهر اصفهان آغاز شد.
در این جحشنواره 9 نمایش از استان های اصفهان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، قم، هرمزگان، مازندران و یزد شرکت دارند.
استان اصفهان با دو نمایش 'پیرمرد، بقچه، دوچرخه' به کارگردانی پیمان کریمی و «بی درزمان» به کارگردانی احسان جانمی در این جشنواره حضوری فعال دارد.
آیین اختتامیه این جشنواره، شامگاه دوشنبه با معرفی سه اثر برگزیده در تالار هنر اصفهان برگزار می شود.
قرار است از نفرات برتر بیست و پنجمین جشنواره تئاتر سوره در منطقه سه کشور در بخش های کارگردانی، بازیگری مرد و زن، طراحی صحنه و نمایشنامه نویس نیز تقدیر شود.
برگزیدگان این جشنواره به بیست و پنجمین جشنواره‌ سراسری تئاتر «سوره» که نیمه مرداد سال جاری در تهران برگزار می‌شود، راه می یابند.
جشنواره تئاتر سوره در سه منطقه به میزبانی استان‌ های کرمانشاه(منطقه یک)، سمنان(منطقه 2) و اصفهان(منطقه سه) برگزار می ‌شود.

گ/8114/6027 خبرنگار: امیرحسین اکبری* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.