دکتر بهمن زمانی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در سال 95 در مجموع 129 قرارداد طرح های پژوهشی برون دانشگاهی ملی و استانی میان دانشگاه اصفهان و صنایع و اداره های مختلف منعقد شد.
وی افزود: بیشتر کارفرمایان این طرح های پژوهشی، شهرداری اصفهان، سازمان برنامه و بودجه استان اصفهان، صنایع مربوط به دفاع، برق منطقه ای و فولاد مبارکه اصفهان بوده است.
وی حمایت بیشتر صنایع از پایان نامه های دانشجویی تحصیلات تکمیلی و رویکرد جدید برخی اداره ها از جمله شهرداری اصفهان برای اجرای طرح های کوچک مقیاس در زمینه های متنوع فرهنگی تا فنی را از دلایل افزایش قراردادهای طرح های پژوهشی برون دانشگاهی عنوان کرد.
زمانی با بیان اینکه دانشگاه اصفهان در صدد انعقاد قراردادهای بزرگتر برای اجرای طرح های کلان تر در سال های آینده است، افزود: در طرح های برون دانشگاهی، بودجه مورد نیاز برای اجرای طرح ها توسط کارفرمایان، تامین می شود.
وی تصریح کرد: با وجود کاهش منابع مالی و رکودی که از سال های قبل در بخش صنعت بوجود آمده، با پیگیری اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه و مجریان طرح های پژوهشی، شاهد این رشد خوب در تعداد قراردادهای پژوهشی برون دانشگاهی بودیم.
دانشگاه اصفهان با 15 هزار دانشجو، 660 عضو هیات علمی و 14 دانشکده فعال در رشته های مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی، زبان، اقتصاد و فناوری های نوین یکی از دانشگاه های جامع و برتر کشور است.
هماهنگی در انجام طرح‌های پژوهشی برون دانشگاهی به منظور رفع نیازهای صنایع کشور و جامعه، اعلام اولویت‌های تحقیقاتی صنایع و سازمان‌ها به پژوهشگران دانشگاه، انعقاد قرارداد و نظارت بر طرح‌های پژوهشی کاربردی با دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و صنایع و اعزام دانشجویان به دوره‌های کارآموزی از وظایف دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه اصفهان است.
ت/3011 خبرنگار: آسیه معینی** انتشار: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.