به گزارش ایرنا، قشرهای مختلف مردم دو شهرستان از نخستین ساعت روز در مسیر حرکت این شهدا گرد آمدند و با یادگاران دفاع مقدس وداع کردند.

**استقبال مردم نجف آباد از کاروان شهدای گمنام**
کاروان شهدای گمنام امروز قبل از ورود به نجف آباد، از میان بدرقه مردم یزدانشهر، امیرآباد و فیروز آباد عبور کرد و سپس وارد شهرنجف آباد و مورد استقبال خانواده شهدای هشت سال دفاع مقدس، آزادگان وجانبازان و مردم مومن و شهید پرور نجف آباد قرار گرفتند.
این کاروان پس ازبدرقه مردم شهر نجف آباد به سوی خمینی شهر حرکت کرد و در طول مسیر مورد استقبال مردم ویلا شهر قرارگرفت.
امروز قشرهای مختلف مردم شهرستان نجف آباد آمده بودند تا در گرمای تابستان سربازان بی نشان خود را درآغوش گرفته و بدرقه کنند.
مردم شهرستان نجف آباد با شعار 'دسته گل محمدی به شهرما خوش آمدی' این شهدا را بدرقه می کردند و در طول مسیر ایستگاه های صلواتی با شربت و شیرینی ازمردم پذیرایی و با شاخه گل و گلاب از شهدا استقبال کردند
شهرستان نجف آباد در 8 سال دفاع مقدس بیش از 2500 شهید در راه دفاع از کشورتقدیم کرده است
شهرستان نجف آباد با وسعت 285 کیلومتر مربع، 330 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.


**استقبال پرشور مردم فریدن از کاروان شهدای تازه تفحص شده **
قشرهای مختلف مردم شهرستان فریدن نیز روز گذشته (یکشنبه) به استقبال کاروان شهدای تازه تفحص شده دفاع مقدس رفتند.
کاروان شهدا پس از عبور از شهر دامنه و آشجرد به 'داران' مرکز شهرستان فریدن رسید.
خیل عظیم جمعیت که از ساعت 9 صبح در مسیر حرکت کاروان به انتظار ایستاده بودند، با ورود تریلر حامل پیکرهای شهدا در ساعت 11، با چشمانی اشک بار و شانه هایی لرزان فرزندان خود را در آغوش گرفتند.
حضور مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان در کنار مردم مشهود بود.
مردم شهید پرور شهر 'داران' با نثار صلوات و شاخه های گل و آماده کردن اسفند و گلاب به استقبال شهدا آمدند.
پیر و جوان، کوچک و بزرگ همه آمده بودند تا در جوار مردانی از جنس غیرت و شهامت؛ غبار از روزمرگی ها بشویند و مراتب قدرشناسی خود را نسبت به افتخار آفرینان کشورشان اعلام کنند.
امروز؛ مردم غیور و وفادار فریدن به پاس بازگشت پرستوهای عاشق یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.
امام جمعه داران در جمع پرشور استقبال کنندگان، با بیان این که شهدا یاد آور مجاهدت ها و ایثار فرزندان انقلاب هستند، گفت: همه ما مدیون شهدا و فداکاری های آنان هستیم.
حجت الاسلام اسماعیل سیاوشی افزود: امروز استکبار جهانی در پی کمرنگ کردن فرهنگ شهادت طلبی است.
امام جمعه داران ادامه داد: پاسداشت شهدا و کرنش در برابر آرمان مقدس آنان تکلیف همه ماست.
کاروان میثاق با شهدا پس از ورود به شهرستان فریدن و پیمودن مسیر میدان دفاع مقدس به سمت گلزار شهدای شهر 'داران' به سمت شهرستان بوئین میاندشت حرکت کرد.
فریدن با بیش از 49 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری غرب استان واقع است.
** چادگان **
* شهرستان چادگان نیز عصر یکشنبه میزبان این کاروان سرافراز بود. مردم چادگان ضمن استقبال از کاروان شهدا باردیگر با شهدای و آرمانهای انقلاب اسلامی تجدید پیمان کردند.
* این کاروان صبح جمعه گذشته 24 تیر، میهمان مردم اردستان بود و در میان اشک و آه مردم این خطه کویری که از ساعت آغازین روز در مسیر حرکت این یادگاران هشت سال دفاع مقدس جمع شده بودند از این شهر عبور کرد.
پیکرهای پاک و مطهر شهدای گمنام سپس وارد شهر مهاباد از توابع کاشان شد و مورد استقبال گرم مردم این شهر کویری قرار گرفت و در ادامه با گذر از شهر زواره و روستاهای حسین آباد، اسلام آباد در بخش مرکزی و روستای کچور و امیران در بخش زواره به سمت شهرستان نایین حرکت کرد.
کاروان شهیدان گمنام ، عصر شنبه مورد استقبال باشکوه مردم انقلابی و ولایت مدار شهرستان نایین قرار گرفت.
امام جمعه و نماینده ولی فقیه در نایین در مراسم تشییع این شهدای گمنام گفت: شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و در ادامه شهدای حرم، مظهر ایثار و آزادگی هستند.
تابوت های مطهر شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس پس از عبور از دیگر شهرهای استان اصفهان روز پنجشنبه 29 تیر ماه همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع) وارد اصفهان می شود و پس از تشییع برای تدفین به محل های تعیین شده انتقال می یابد.
ک/ز/ 6994
تنظیم کننده: آرزو فلاح** انتشار: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.