مجتبی آراسته روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به تاکید امام جمعه و برخی مسئولان شهرستان آران و بیدگل برای تاسیس نیروگاه خورشیدی تولید برق، با پیگیری های اداره راه و شهرسازی این شهرستان این زمین در جاده فولاد در نظر گرفته شده است.
آران و بیدگل به طور متوسط سالانه از 300 روز آفتابی با تابش بیش از 10 ساعت بهره مند است که این شهرستان را در زمره مستعدترین مناطق ایران برای بهره برداری از انرژی خورشیدی قرار داده است.
رئیس اداره راه و شهرسازی آران و بیدگل هم چنین از واگذاری زمین به مسجد نو بنیاد و خانه عالم شهرستان در جمع به مساحت 960 متر مربع خبر داد و گفت: به باشگاه ورزشی انقلاب نزدیک 4 و هشت دهم هکتار و حوزه علمیه خواهران 4 هزار و 700 متر مربع زمین واگذار شده است.
وی هم چنین از پیشرفت بیش از 70 درصدی طرح احیای بافت های فرسوده دو محور تاریخی بنی طبا و دربند در این شهرستان خبر داد و گفت: محور بنی طبا و نقشینه با اعتبار 2 میلیارد ریالی برای هر کدام بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
آراسته محورهای تاریخی و بافت های فرسوده را به عنوان اراضی دخیل در توسعه شهری و از موانع تحقق مدیریت شهری مدرن دانست و افزود: احیا و بازسازی این محورها هویت، اصالت و هم چنین معماری شهری را بازسازی می کند و نتایج اجتماعی و فرهنگی مطلوبی در پی دارد.
محور تاریخی بنی طبا، نقشینه و توی ده حدود 250 متر و محور تاریخی دربند و سرکوچه یخچال حدود 500 متر مربوط به دوره سلجوقی است.
مرکز شهرستان آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه استان اصفهان، در فاصله شش کیلومتری شهرستان کاشان و 215 کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7472 * خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.