به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی ظهر امروز، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به صحبت‌های برخی افراد مبنی بر اینکه ولایت اهل‌بیت مبتنی بر پذیرش مردم بوده است، اظهار داشت: مبانی دینی و روایات ما درست برخلاف این نظر را بیان می‌دارد چراکه مشروعیت و ولایت اهل‌بیت هر دو از جانب خداوند تعیین می‌شود.

وی افزود: مطابق آیات و روایات مشروعیتِ حکومت نیز در اختیار معصومین است و هیچگاه به طاغوت تعلق نمی‌گیرد.

امام‌جمعه موقت اصفهان با اشاره به آیه‌ای از قران کریم مبنی بر اینکه در صورت متکی بودن بر سلاح صبر و تقوا دشمنان نمی‌توانند ضرری به شما برسانند، ابراز داشت: آزادی موصل همان بشارتی است که خداوند در آیه ۱۲۰ سوره آل عمران به مومنان داده است؛ ۳۷ ماه پیش آمریکایی‌ها داعش را وارد موصل و حتی تا ۶۰ کیلومتری بغداد پیشروی کردند اما در نهایت شاهد پیروزی مومنان و آزادی موصل بودیم.

وی ادامه داد: خداوند نقشه‌های دشمنان را نقش برآب کرد و با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب، فتوای مرجعیت عراق و از جان گذشتگی نیروهای بسیج؛، سربازان نیابتی امریکا یعنی داعشی‌ها شکست خوردند و پیروزی موصل شکل گرفت،امیدواریم این پیروزی‌ها تا خارج شدن یمن از دست جنایتکاران ادامه پیدا کند.

بانوان در دوران پیش از اسلام نیز حجاب داش نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به پشت سرگذاشتن هفته عفاف و حجاب گفت: داشتن حجاب امری فطری و سیره افراد عاقل است به نوعی که در دوران پیش از اسلام نیز بانوان دارای پوشش بودند.

وی با اشاره به لجبازی برخی افراد در ارتباط با حجاب تاکید کرد: برخی با دم زدن از آزادی می‌گویند طالب حجاب اجباری نیستیم و این در حالی است که حجاب عین آزادی است چراکه فرد دارای پوشش مناسب هم خود آرامش دارد هم به دیگران احترام گذاشته است.

حجاب موجب آزادی فکری افراد می شود

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه امنیت جامعه وابسته به حجاب است، تاکید کرد: تاکید بر حجاب بدان دلیل است که موجب آزادی فکری می شود و بر این اساس باید باید این دستورهای فطری و اخلاقی را رعایت کنیم.

وی اضافه کرد: دلیل تراشی و توصیه به ولنگاری از سوی برخی مردان به منظور سو اسنفاده خودشان است، باید وجدان ما بیدار باشد تا اهمیت حجاب را درک کنیم.

آیت‌الله مهدوی به فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر راه اندازی وزارت امر به معروف و نهی منکر اشاره کرد و اظهار داشت: مطابق ماده هشتم قانون اساسی باید وزارت خانه ای در این زمینه ایجاد شود اما کارشکنی‌هایی در این ارتباط وجود داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حدود یک قرن تلاش حجت‌الاسلام حاج شیخ غلامرضا فیروزیان از چهره های ماندگار تبلیغی استان اصفهان گفت: ایشان در ترویج علم و دانش و دین اسلام در مناطق محروم تلاش بسیاری کرد و امروز در جوار رحمت الهی آرمیده است که امیدواریم روح وی قرین آرامش الهی باشد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 701340
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.