به گزارش ایرنا، علیرضا غیور عصر روز سه شنبه در جلسه کارگروه حفاظت از منابع آب در فرمانداری اردستان افزود: یکی از راه های نجات آینده شهرستان، نظام مند کردن توزیع آب است لذا لزوم صرفه جویی در مصرف آب و در نظر گرفتن اولویت در اختصاص آب به بخش های مختلف در سطح جامعه الزامی است.
وی با بیان این که قرار دادن آب با کیفیت در اختیار مصرف کننده مهم است تصریح کرد: برای پیشگیری از مصرف بی رویه آب، باید توزیع ضابطه مند شده و از برداشت بی رویه خودداری و حقوق مصرف کننده رعایت شود.
فرماندار اردستان گفت: پیشگیری از توسعه مرغداری ها، عدم افزایش باغ ها، استفاده از ماشین آلات صنعتی و صنایعی که کمتر به آب نیاز دارند باید در دستور کار مسئولان باشد.
غیور افزود: متاسفانه اکثر مردم به عمق مشکل کمبود آب پی نبرده اند و برنامه ریزی مناسبی برای کاهش مصرف آب در بخش های مختلف صورت نگرفته است.
وی از اداره های مسئول در امر آب، صنعت، کشاورزی و تولیدات دام و طیور خواست برنامه های مدون و علمی در ارتباط با سرانه مصرف آب در واحد ها تهیه و به مصرف کنندگان ارائه کنند.
فرماندار اردستان افزود: نصب کنتورهای هوشمند نسل جدید بر روی چاه های عمیق ضروری است و اداره منابع آب و آبفا طبق اولویت نسبت به ملزم کردن مصرف کنندگان پرمصرف و بخش های کشاورزی، خدماتی، صنعتی و تولیدی اقدام کنند.
غیور گفت: بیش از 80 روستای شهرستان با تانکر آبرسانی می شود و اغلب این روستاها علاوه بر مصرف شرب جهت حفظ درختان و دام های خود با مشکل کمبود آب روبرو بوده و در حد ضرورت از طریق حمل آب با تانکر اقدام می شود.
وی گفت: جهت تعیین تکلیف و مسدود کردن چاه های غیرمجاز در روستاها، کمیته ای با حضور بخشداری، منابع آب، جهاد کشاورزی، آب و فاضلاب ، منابع طبیعی تشکیل و ضمن همکاری و تبادل نظر با روستاییان نسبت به حفر یک حلقه چاه مرکزی اقدام و پس از تحویل آب به روستاییان چاه های غیر مجاز مسدود شود.
مرکز شهرستان اردستان در 118 کیلومتری شمال مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7431 * خبرنگار: رحمت الله عامری نیا * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.