به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هرا اخوان نسب عصر دوشنبه، در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار داشت: دومین همایش شهر فیروزه ای با دختران توانا سوم مردادماه مصادف با تولد حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می شود.

وی با بیان اینکه اولین نشست سال گذشته با هدف شناسایی دختران توانمند شهر فیروزه ای برگزار شد و با استقبال خوبی روبرو شد، افزود: در این نشست۶۰ دختر توانمند در اصفهان شناسایی و ارزیابی شدند و در نهایت ۱۵ نفر به عنوان دختران برتر انتخاب شدند. این افراد در حوزه کسب و کار توانستند با طیب خاطر تصمیم بگیرند.

۴۳ درصد از جمعیت دنیا دختران جوان هستند

رئیس شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه ۴۳ درصد از جمعیت دنیا دختران جوان هستند که ۶۰ درصد متعلق به کشورهای پیشرفته هستند، ابراز داشت: نبود حمایت‌های خانوادگی اجتماعی از بانوان در بسیاری از موارد موجب آسیب هایی می شود.

وی ادامه داد: هر فعالیتی در حوزه توانمندسازی دختران به تصمیم گیری قاطعانه و درست آنها در زندگی کمک خواهد کرد و در این راستا به ویژه در زمینه حمایت های اجتماعی اقتصادی و سیاسی باید وارد عمل شویم.

اخوان نسب تصریح کرد: هر چه دختران ما توانمند شوند فرصت‌های زندگی راحت تر در دسترس آنها قرار می گیرد تا در مسیر سخت و خطرناک پیش روی خود و انجام وظایف موفق شوند.

همایش شهر فیروزه ای محدودیت سنی ندارد

وی به محورهای دومین همایش شهر فیروزه‌ای پرداخت و اظهار داشت: این همایش با هدف شناسایی دختران نمونه استان از سنین ۱۵ سال به بالا (بدون محدودیت سنی) سوم مردادماه در مرکز همایش های بین المللی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می شود و بر ۵ محور از جمله دختران، خلاقیت های فرهنگی، هنری و ورزشی و دختران، ابتکارات جامعه محور تکیه دارد.

اخوان نسب  ادامه داد: دختران پیشتازان علم و فناوری، دختران و کارآفرینی و ایجاد اشتغال و دختران محیط زیست و زندگی شهری از دیگر محورهای مورد نظر برای انتخاب دختران برتر اصفهان است.

وی افزود:  شاخص های انتخاب دختران شامل فعالیت های علمی، اجتماعی، فرهنگی، پژوهشی، کارآفرینی، اخلاقی و اقتصادی است.

گفتنی است داوطلبان می توانند تا ۲۶ تیرماه آثار خود را به دبیرخانه شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان ارسال کنند.

 

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 698656
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.