به گزارش ایرنا، این همایش برای دومین سال پیاپی با هدف فراهم سازی زمینه های توانمندسازی، کشف و شکوفایی استعدادهای دختران برای گسترش همیاری اقتصادی و اجتماعی آنها بمنظور بهبود وضعیت دختران و بانوان با تاکید بر مولفه های نافع بودن، اقتدار آفرینی، عزت ملی و ثروت آفرینی برگزار می شود.
تلاش برای ارتقا هویت، تعلق شهری و توسعه مشارکت های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی همه جانبه دختران، بسترسازی برای ارتقای کارایی و اثربخش بودن دختران در خانواده و تقویت سبک زندگی ایرانی - اسلامی و یافتن بسترهای سعادت بخش از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.
' دختران، خلاقیت های فرهنگی، هنری و ورزشی' ، ' دختران، ابتکارات جامعه محور' ، ' دختران، پیشتازان علم و فناوری' ، ' دختران، کارآفرینی و ایجاد اشتغال ' و ' دختران، محیط زیست و زندگی شهری' نیز از محورهای این همایش اعلام شده است.
معاون امور بانوان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان روز دوشنبه در نشست خبری گفت: این همایش برای دومین سال برگزار می شود و امیدواریم برگزاری این همایش با همکاری سایر نهادها در سال های آینده نیز ادامه یابد.
' زهرا اخوان نسب ' با اشاره به اینکه برگزاری اولین دوره این همایش دستاوردهای خوبی را به همراه داشته است، گفت: امسال به دنبال ارتقای سطح کمی و کیفی این همایش هستیم.
وی اضافه کرد: در پی برگزاری این همایش، سال گذشته 15 دختر توانمند از بین شرکت کنندگان به جمع بانوان اتاق بازرگانی اصفهان پیوستند.
معاون امور بانوان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با بیان اینکه ایجاد اعتماد بنفس در دختران و زنان فردایی بهتر را برای اجتماع، خانواده ها و نسل های بعدی رقم می زند، اضافه کرد: اولین و مهمترین گام برای تغییر شرایط دختران و زنان اجتماع، ارتقای آگاهی افراد جامعه بویژه بانوان است.
وی تاکید کرد: راه رسیدن به توسعه پایدار با حضور توانمند، با قدرت و حداکثری دختران و زنان جامعه امکانپذیر است و برگزاری این همایش ها زمینه دستیابی به اهداف مورد نظر برای تقویت زنان جامعه را فراهم می کند.
اخوان نسب، مهلت ارسال رزومه ها به این همایش را تا 26 تیر امسال اعلام کرد و گفت: تاکنون حدود 70 رزومه به این جشنواره ارسال شده است.
وی شاخص های انتخاب دختران نمونه را توانمندی های علمی (معدل حداقل 19، شرکت و حضور در المپیاد ها و جشنواره خوازمی)، فرهنگی ( زمینه های هنری، ورزشی و مدال آوران، مذهبی و حجاب و عفاف، قرآنی و حافظان و رتبه های برتر قرآنی)، پژوهشی ( تعداد مقالات و کتب تالیفی و جواز علمی کسب شده از طریق حضور در سمینارها و کنفرانس های برگزار شده) بیان کرد.
اخوان نسب، کارآفرینی ( نوآور بودن، ابتکار عمل داشتن و اختراعات)، اجتماعی ( داشتن ارتباطات سازنده، روحیه مسئولیت پذیری، نوع دوستی، وجدان جمعی و عضویت در تشکل ها)، اخلاقی ( متانت و اشتهار در حسن خلق) و اقتصادی ( ایده های کب و کار و مهارت و توانمندسازی کسب و کار) را از دیگر شاخص های انتخاب دختران نمونه این جشنواره بیان کرد.
معاون امور بانوان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان حداقل سن لازم برای شرکت در این همایش را 15 سال اعلام کرد.
دومین ' همایش شهر فیروزه ای با دختران توانا ' به همت شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان سوم مرداد در مرکز همایش های بین المللی این اتاق برگزار می شود.
گ/7153 / 2093 ** خبرنگار: هُدا استکی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.