به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل روابط عمومی شرکت آبفا استان اصفهان، هاشم امینی در جلسه آغاز فعالیت گروه مروجین مصرف بهینه آب، افزود: در صورت راه اندازی و قرارگرفتن سامانه دوم آبرسانی در مدار، آب شرب اصفهان در تمام فصول بصورت پایدار تامین خواهد شد.
وی گفت: باید تلاش جهادگونه برای کاهش تبعات بحران کم آبی در دستور کار قرار گیرد و این مهم تنها با وحدت رویه میان بخش های مختلف شرکت آبفا استانا صفهان اعم از فنی مهندسی، بهره برداری، مشترکین، روابط عمومی میسر می شود.
امینی افزود: اعضای گروه مروجین وظیفه مهمی بر عهده دارند و باید با مهارت های ارتباطی اقشار مختلف جامعه را به مصرف صحیح آب ترغیب کنند.
وی اضافه کرد: گروه مروجین باید در کشف پمپ های غیرمجاز نصب بر روی شبکه توزیع تلاش کند تا توزیع عادلانه آب با قوت ادامه یابد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان اعلام کرد: مشترکین پر مصرفی که به مصرف بی رویه آب اقدام و با بی توجی به تذکرات گروه مروجین، شیوه مصرف آب خود را تغییر نمی دهند در مراحل بعدی براساس قانون با آنها برخورد خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه اصفهان تنها استانی در کشور است که خانه فرهنگ آب در آن تأسیس شده است، افزود: فعالیت های خانه فرهنگ در تابستان باید متنوع تر و گسترده تر از فصل های دیگر دنبال شود و این مرکز باید با تمام توان و امکانات به دنبال ترویج مصرف بهینه آب در بین مردم باشد.
براساس اعلام اداره کل آب و فاضلاب استان اصفهان هم اکنون 80 تا 85 درصد مشترکین شهرهای بزرگ این استان، بیشترین بهره برداران از طرح آبرسانی اصفهان بزرگ هستند و این در حالیست که در سال جاری 93 شهر و 56 روستا برای تأمین آب شرب با کمبود 7/2 مترمکعب در ثانیه مواجه هستند.
همچنین در این جلسه اعلام شد: درحال حاضر بیش از 2 هزار فقره پمپ غیرمجاز کشف شده است.
هم اکنون حدود 78 درصد مصارف آب در استان اصفهان مربوط به بخش مسکونی است و حدود 85 درصد مشترکان در بخش مسکونی، الگوی مصرف را رعایت می کنند.
از سال 93 تاکنون حدود 600 هزار اخطار کتبی به مشترکان پرمصرف داده شده است.
به گزارش ایرنا، خشکسالی های اخیر و افزایش برداشت از حوضه زاینده رود، بخش آب شرب اصفهان را با کمبود مواجه کرده است به گونه ای که متولیان امور آب در کشور برای رفع این مشکل طرح سامانه شماره 2 تامین آب شرب اصفهان را مدنظر قرار داده و عملیات اجرایی آن از سال 88 آغاز شده است.
این سامانه شامل تونل انتقال آب و تصفیه خانه موسوم به 'گلاب 2' به عنوان طرح توسعه آبرسانی به 14 شهرستان استان اصفهان به طول 27 کیلومتر، وظیفه انتقال آب از دریاچه سد زاینده رود به تصفیه خانه را دارد.
د/7153 / 2093 ** خبرنگار: هُدا استکی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.