به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین رضا صادقی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به مهمترین موقوفات سند دار شده در استان اصفهان افزود: موقوفه محمد حسین خان (حصه) با 134 هکتار صاحب سند شد.
وی اظهار کرد: 40 هکتار از این موقوفه در تصرف اداره کل راه و شهرسازی و 10 هکتار در تصرف شهرداری است که در حال رایزنی برای انعقاد قرارداد اجاره با این مجموعه ها هستیم.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه اصفهان افزود: در رابطه با بخش های مسکونی منطقه حصه، بنا بر مجوز ویژه نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه مقرر شد که بخاطر فقر و محرومیت این منطقه از مردم ساکن بدون اخذ پذیره با آنها قرارداد عرصه نوشته شود.
وی خاطرنشان کرد: در بخش های تجاری این منطقه نیز با حداقل پذیره (30 درصد) قرارداد اجاره تنظیم می شود.
حجت الاسلام صادقی افزود: درآمد حصه قرار است در داخل همان منطقه هزینه شود و مردم حصه از خدمات ارائه شده بهره مند شوند.
وی از دیگر موقوفات سند دار شده به 6 دانگ روستای اسپیدان شهرستان نطنز، 61 حبه از 72 حبه منطقه اصفهانک، 6 دانگ روستای کبوتر آباد، 200 هکتار از روستای کلارتان، 200 هکتار از روستای اندلان، یک دانگ از 6 دانگ موقوفه ابوالفضل و مهدی واقع در سه راهی درچه و6 دانگ موقوفه جعفراباد واقع در جوی آباد خمینی شهر اشاره کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در رابطه با موقوفه قلعه شور نیز گفت: این موقوفه غیرمتصرفی است و متولی آن آقانجفی است که اداره کل ثبت اسناد حاضر به صدور سند برای 60 هکتار از این موقوفه به جای 600 هکتار است که مورد اعتراض این اداره کل قرار گرفته است.
وی یادآوری کرد: سال گذشته همچنین 180 پرونده در محاکم قضایی استان تعیین تکلیف شد و برای 24 پرونده اجرای احکام صورت گرفت.
حجت الاسلام صادقی به مطالبات اداره کل اوقاف از 37 دستگاه در استان اشاره کرد و گفت: میزان طلب اوقاف از این دستگاه ها حدود 6 میلیارد و 660 میلیون تومان است.
وی بیشترین مطالبات را از آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، اداره برق، راه و شهرسازی، نیروهای مسلح، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جهاد کشاورزی استان عنوان کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان همچنین از برگزاری مسابقات استانی قرآن کریم در رشته های 5 جزء، 20 جزء، 10 جزء، حفظ کل، قرائت تحقیق و ترتیل، دعاخوانی و اذان (ویژه برادران) در روزهای 19 و 20 مرداد در دانشگاه صنعتی اصفهان خبر داد.
وی اظهار کرد: در مرحله شهرستانی این مسابقات 33 هزار و 200 نفر شرکت کردند که از این تعداد 820 نفر به مرحله استانی راه یافتند.
حجت الاسلام صادقی گفت: از سال 91 تا سال 95 درمجموع 115 هزار و 875 نفر در استان در حفظ ملی قرآن شرکت کردند.
713 امام‌زاده و بقاع متبرکه در استان اصفهان وجود دارد.
ت/6994 خبرنگار:آرزو فلاح - انتشار : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.