به گزارش ایرنا، اسدالله گرجی زاده روز یکشنبه در نشستی خبری افزود: این مجموعه آماده است تا نیروی کار اردوگاه های ساخته شده توسط بخش خصوصی را تامین کند.
وی اضافه کرد: بخش خصوصی و فعالان اقتصادی بر اساس نوع فعالیت خود در راستای ساخت اردوگاه کاری اقدام می کنند و اداره کل زندان ها نیز نیروی کار آنان را ضمن نظارت بر فعالیت زندانیان، تامین می کند.
وی همچنین به ساخت زندان جدید مرکزی اصفهان در منطقه زیار اشاره کرد و افزود: زمینی به مساحت 80 هکتار برای زندان جدید اصفهان در نظر گرفته شده و برای ساخت آن حدود 360 میلیارد تومان نیاز است و پس از احداث، زندان فعلی به مکان جدید منتقل خواهد شد.
مدیرکل زندان های اصفهان اظهار کرد: سرانه استاندارد فضای یک فرد زندانی 13.5 متر مربع برآورد می شود که در حال حاضر این رقم در استان اصفهان تنها چهار متر مربع است.
وی گفت: هم اکنون سه برابر بیشتر از ظرفیت، زندانی در زندان های استان وجود دارد.
مدیرکل زندان های اصفهان خاطرنشان کرد: در سال 95 میزان ورودی به زندان های استان بالغ بر 30 هزار و 500 نفر بود که این میزان نسبت به سال 94 حدود 1.8 درصد کاهش یافت.
به گفته وی، 81 درصد از زندانیان استان در سال قبل فاقد سابقه کیفری بودند و 19 درصد سابقه کیفری داشتند.
مدیرکل زندان های استان اضافه کرد: 96 درصد از این آمار را مردان و 4 درصد را زنان به خود اختصاص داده اند ضمن اینکه 3 درصد از این افراد بی سواد و 57 درصد متاهل هستند.
گرجی زاده خاطرنشان کرد: سال قبل 57 هزار و 600 مرخصی برای 10 هزار و 300 زندانی استان درنظر گرفته شد و یکهزار و 734زندانی نیز مورد عفو قرار گرفتند و برای یکهزار و 613 زندانی نیز تقلیل مجازات در نظر گرفته شد.
وی اظهار کرد: پارسال پنج هزار و 880 زندانی موفق به اخذ گواهی فنی و حرفه ‌ای و شش هزار و 380 زندانی نیز مشغول کار شدند که حقوق پرداختی به آنان حدود دو میلیارد تومان بود که نسبت به سال‌های قبل 18 درصد بیشتر است.
مدیرکل زندان‌های استان اصفهان تصریح کرد: سال قبل 29 هزار زندانی در استان آزاد شدند و دو هزار و 400 نفر نیز در این مدت از یک تا سی جز قرآن را حفظ کردند.
به گفته وی، در مدت یاد شده یکهزار و 115 زندانی در استان نیز ادامه تحصیل دادند.
گرجی زاده یادآور شد:سال قبل 601 پرونده در شورای حل اختلاف زندان بررسی شد و و دو هزار قاضی از زندان‌های استان بازدید کرند و در جریان فعالیت های آن قرار گرفتند.
وی افزود: هم اکنون سه هزار و 500 خانوار تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان هستند و سال قبل یکهزار و 135 خانواده زندانیان به کمیته امداد و بهزیستی معرفی شدند.
به گفته گرجی زاده، از سال 90 تاکنون 930 زندانی با کمک خیران و تامین مبلغ چهار میلیارد تومان از زندان‌های استان آزاد شدند و این در حالیست که مردم نیکوکار در سال 95 نیز با پرداخت 70 میلیارد تومان 751 زندانی را از بند رها کردند.
گرجی زاده با اشاره به اینکه امسال 57 جشن گلریزان در مناطق مختلف استان برگزار شد، افزود: با برگزاری این جشن ها و کمک 7میلیارد تومانی مردم 430 نفر از محکومان جرائم غیرعمد از زندان آزاد شدند.
وی افزود: همچنین هم استانی ها در برنامه تلویزیونی 'یک شهر یک ضیافت' از شبکه اصفهان، سه میلیارد تومان برای آزادی زندانیان پرداخت کردند.
وی با اشاره به رده بندی جرائم زندانیان گفت: 26 درصد از زندانیان ورودی به زندان‌ های استان جرائمی در زمینه مواد مخدر دارند و پس از مواد مخدر 20 درصد بدلیل سرقت، 13 درصد بدلیل جرائم غیرعمد و 13 درصد نیز بدلیل جرایم مالی، گرفتار شده اند.
مدیرکل زندان های استان اصفهان همچنین شائبه اعتصاب غذای یک زندانی در زندان مرکزی اصفهان را رد کرد و گفت: هر نوع اعتصاب غذا، خود یک جُرم به شمار می رود.
گرجی زاده تصریح کرد: یک زندانی یا خانواده اش را نباید از جامعه طرد کرد، بهرحال زندانی پس از پایان دوران محکومیت خود نیازمند زندگی و ادامه فعالیت های روزمره است.
وی گفت: کمک به زندانیان و خانواده های آنان همچون پیشگیری از وقوع جرم، وظیفه همگانی است و توجه و اجرای صحیح قانون، آمار زندانیان را کاهش می دهد.
ت /6020 /6027 خبرنگار: علیرضا حکیمیان* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.