به گزارش ایرنا، اسفندیار تاجمیری روز یکشنبه در جلسه هماهنگی و بررسی وضعیت آب شرب شهرستان برخوار با اشاره به وضعیت منابع آب شرب و موقعیت خاص کشور و استان و معضل کم آبی تاکید کرد: آب شرب مورد نیاز مردم از نظر کمیت و نیز استاندارد های بهداشتی باید تامین شود.
وی افزود: در حال حاضر آب شرب این شهرستان از طریق پنج خط خورزوق، دولت آباد، دستگرد، حبیب آباد و کمشچه تامین می شود.
تاجمیری به ظرفیت ها و محدودیت های موجود از جمله قرار داشتن در انتهای سامانه بزرگ اصفهان و نداشتن منبع ذخیره راهبردی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: با ارتقاء خط انتقال شهر دستگرد و افزایش ظرفیت آن، زمینه پوشش کاستی های احتمالی و مشکلات ناشی از حوادث و اتفاقات بخش آب شهرستان فراهم می شود.
وی اظهار کرد: شبکه بهداشت و درمان برخوار آزمایش های میکروبی و شیمیایی منابع آب موجود انجام داده و از عدم وجود مشکل در این زمینه خبر داده است.
فرماندار برخوار افزود: فرهنگ سازی و تبلیغ صرفه جویی همگانی، مدیریت مصرف و نصب مخازن در ادارات و مجموعه های عمومی، برخورد با نصب پمپ و انشعابات غیرمجاز، تقویت نظارت بهدشتی، پایش حوزه مصرف و برخورد با مشترکین پرمصرف، اقدامات تشویقی، آماده سازی چاه های محلی برای استفاده مورد نیاز احتمالی، تقویت بررسی های فنی، اصلاح شبکه ها و توزیع مناسب آب و تبیین و اطلاع رسانی عمومی مناسب، در دستور کار شهرستان برخوار قرار دارد.
مدیر امور آب و فاضلاب برخوار هم با اشاره به وضعیت فعلی آب شرب استان و شهرستان گفت: 85 درصد از مشترکین شهرستان برخوار در محدوده الگوی مصرف قرار دارند.
احمدرضا مهرجو با اشاره به انتظارات و نیازمندی های شرکت آبفا، بر لزوم به صرفه جویی همگانی در 45 روز آینده تاکید کرد.
شهرستان برخوار با 120 هزار نفر جمعیت در 10 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
م ط / 7153 / 7150 /6027
دریافت کننده: علی نعمانی* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.