رئیس اداره حفاظت از محیط زیست آران وبیدگل گفت: هرگونه آزار وکشتن گونه‌های نادر و در حال انقراض ثبت شده ، جرم تلقی شده و افراد متخلف به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

به گزارش ایلنا اللهیار دولتخواه با اشاره به ازبین بردن یک نمونه بزمجه در بیابان های این شهرستان  گفت: آگاه کردن مردم از گونه‌های جانوری خصوصا گونه‌های نادر امری ضروری است و هرگونه صدمه وآسیب به این جانوران موجب مرگ محیط زیست ونابودی اکوسیستم درمحیط زیست می شود.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست آران وبیدگل افزود: به دلیل شرایط ویژه زیست محیطی شهرستان آران و بیدگل، نوع جانوران و پوشش‌های گیاهی موجود، زمین‌های ماسه‌ای کویری و خاک‌های رسی بیابانی این منطقه زیستگاه برخی جانوران نادر است.

وی همچنین گفت: حیوانی که کلیپ آن درشبکه‌های مجازی منتشر شد یک بزمجه بیابانی است که متعلق به مناطقی با آب وهوای بیابانی و خشک است که در مناطق کویر مرکزی پراکنده بوده و این گونه نادر برخلاف جثه و ظاهرش جانور بی آزاری است که از جانوران کوچک تغذیه میکند وخطری برای انسان ندارد.

به گفته این مقام مسئول جمعیت این جانور روبه کاهش است و کار به جایی رسیده که این جانور در ردیف گونه‌های در حال انقراض ثبت شده و هرگونه آزار وکشتن این گونه‌های نادر جرم تلقی و افراد متخلف به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند./

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.