*** مراسم افتتاحیه ' جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان اصفهان' با حضور مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی کشور در هنرستان هنرهای زیبای پسران اصفهان برپا می شود.
به منظور توسعه فرهنگی و ترویج کتابخوانی با همکاری شهرداری اصفهان، سازمان های مردم نهاد ترویج کتابخوانی، شبکه شهرهای دوستدار کتاب، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 'جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان' در 15 شهر نامزد پایتختی کتاب ایران برگزار می شود.
جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی عنوان طرح جدیدی برای راه‌اندازی و فعال کردن باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در سراسر کشور است.
برای برپایی باشگاه‌ها، در مرحله نخست، پژوهشگران و مدرسان برجسته حوزه کودک و نوجوان پس از چند جلسه هماهنگی اولیه، به همه این شهرها مراجعه کرده و آموزش‌های لازم را برای تعدادی از مربیان ارائه دادند.
بر این اساس، هر مربی که بیشتر در یکی از دستگاه‌های آموزشی یا فرهنگی شهر فعال است (معلمان، روحانیان، مربیان کانون پرورش فکری، کتابداران کتابخانه‌های عمومی و غیره) می‌تواند باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان را راه‌اندازی کند.
آشنایی کودکان و نوجوانان با محیط کتاب‌فروشی، انتخاب و خرید کتاب، مطالعه و بحث درباره کتاب، چرخش کتاب در میان همسالان، ارزیابی کتاب بر اساس نظر شخصی و دفاع از نظر خود در جمع همسالان، بحث و بررسی پیرامون کتاب‌ها و انتخاب یک کتاب به عنوان کتاب برگزیده باشگاه در فضای بحث و گفت‌وگوی میان همسالان، نگارش نامه به نویسنده مورد نظر خود (ارتباط با نویسنده)، تهیه یک قطعه فیلم کوتاه (حدود ۱ دقیقه‌ای) با موضوع کتاب، تمرین فعالیت‌های مستقل فرهنگی توسط مربیان و برقراری ارتباط مستقیم میان نویسندگان کودک و نوجوان با خوانندگان ازجمله اهداف برگزاری این باشگاه هاست.

*** نشست خبری مدیرکل زندان های استان اصفهان که بمناسبت هفته قوه قضاییه و ارائه گزارش عملکرد اقدامات انجام گرفته در سال 95 تا 96 و همچنین نتایج آزادی زندانیان در سالجاری در سالن کنفرانس این اداره کل برگزار می شود.
هفتم تیر سالروز شهادت آیت الله دکتر بهشتی، روز قوه قضائیه نامگذاری شده است.

*** مصاحبه مطبوعاتی مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان در سالن شهدا این اداره کل بمناسبت فرارسین هفته تامین اجتماعی تشکیل می شود.
19 تا 25 تیرماه به عنوان 'هفته تامین اجتماعی و بهزیستی' نامگذاری شده است.

*** جلسه جانمایی سایت امحاء پسماند ویژه در دو مکان پیشنهاد سایت ورتون و نصرآباد با حضور معاون استاندار و فرماندار اصفهان در دفتر فرماندار تشکیل می شود.
پسماندهای ویژه؛ به کلیه پسماندهایی گفته می شود که به دلیل بالا بودن حداقل یکی از خواص خطرناک از قبیل سمی بودن، بیماری زایی، قابلیت انفجار یا اشتعال، خورندگی و مشابه آن به مراقبت ویژه نیاز داشته باشد.
پسماندهای ویژه خانگی که زیرمجموعه ای از پسماندهای خطرناک است به مواد زاید جامدی اتلاق می شود که بالقوه خطرناک بوده یا برای سلامتی انسان و سایر موجودات ایجاد خطر می کند. از مشخصه های این نوع پسماند می توان به مواردی مانند قابلیت انفجار، خورنده بودن، تیز و برنده و سمی بودن، اشاره کرد.
از جمله این پسماندها می توان باتری، لامپ های کم مصرف، انواع شوینده ها و ظروف محتوی آنها، قوطی های اسپری، کلیه اجسام تیز و برنده و غیره را نام برد.

*** نشست مطبوعاتی مدیر کل استاندارد استان اصفهان در محل این اداره کل برگزار می شود.

****
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به عنوان خبرگزاری رسمی کشور آماده دریافت، اعلام و پوشش مهمترین برنامه های خبری استان اصفهان است.
سازمان ها، نهادها و شرکت های دولتی و عموم مردم می توانند برنامه های خبری روزانه خود را روز قبل از طریق شماره تلفن 32658353 و 32658354 به خبرگزاری جمهوری اسلامی استان اصفهان اطلاع دهند.
تلفکس 32658355
پست الکترونیکی به نشانی esfahan@irna.ir
کانال اطلاع رسانی : https://telegram.me/esfahanirna
گ/7153 ** خبرنگار: هُدا استکی** انتشار: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.