به گزارش ایرنا، در بخشی از یاد داشت ' سیدرضا صالحی امیری ' که روز شنبه در پایگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منشتر شد، آمده است: سی‌ امین دوره جشنواره فیلم کودک و نوجوان شامگاه پنجشنبه در شهر فرهنگ‌ مدار اصفهان خاتمه یافت و خود را موظف به حضور در این جمع سرشار از صفا و صمیمیت می‌دانستم تا از تلاش همکاران صدیق این حوزه قدردانی کنم.
به همین خاطر ساعت ٧ صبح پنجشنبه راهی اصفهان شدم و تا پیش از شرکت در مراسم اختتامیه جشنواره، با آیت‌الله ناصری که از ذخایر علمی و معنوی ما هستند ملاقات کردم و از بیانات ایشان بهره‌مند شدم.
از چند طرح و طرح فرهنگی در دست ساخت هم بازدید کردم. با تکمیل و بهره‌برداری از آنها در آینده شاهد رویدادهای بزرگتری در اصفهان خواهیم بود. در جلسه شورای فرهنگ عمومی اصفهان هم شرکت کردم و ضمن استفاده از سخنان مسئولان استان از جمله امام‌جمعه محترم، گزارشی از اولویت‌های شورای فرهنگ عمومی در سال ٩٦ یعنی سبک زندگی، آسیب‌های اجتماعی، سرمایه اجتماعی و... ارائه کردم و سپس پیرامون وضعیت فرهنگی کشور بویژه در عرصه فضای مجازی سخن گفتم. فضای مجازی امروز بخشی از زندگی روزمره مردم شده و آمار بیانگر اهمیت و ضرورت مدیریت صحیح در این حوزه است.
در این حوزه هم برنامه‌ریزی برای کودکان و نوجوانان و آموزش آنها امری مهم و غیرقابل انکار است. بخش قابل توجهی از اوقات فراغت نسل جوان را بازی‌های رایانه‌ای شکل می‌دهد و در این زمینه نیازمند اقدامات جدی هستیم.
ر این حوزه هم برنامه‌ریزی برای کودکان و نوجوانان و آموزش آنها امری مهم و غیرقابل انکار است. بخش قابل توجهی از اوقات فراغت نسل جوان را بازی‌های رایانه‌ای شکل می‌دهد و در این زمینه نیازمند اقدامات جدی هستیم. به همین خاطر روز گذشته در نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای شرکت کردم و از نزدیک شاهد توانایی‌های داخلی در این صنعت نوپا بودم. یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی و ارزش‌های مترتب بر آن یعنی درون‌زایی، برون‌نگری و دانش‌بنیان بودن بی‌تردید همین صنعت است و نمایشگاه‌هایی از این دست می‌تواند تعامل فعالان داخلی این عرصه با شرکت‌های صاحبنام خارجی را تسهیل و زمینه استفاده از تجربیات آنها و توانمند‌سازی نیروی جوان و متعهد داخلی را فراهم سازد. دنیای امروز دنیای رقابت، سرعت، شفافیت و دسترسی آزاد به اطلاعات است و خوشحالم که امروز یکی از وعده‌های مهم دولت یازدهم در این زمینه محقق می‌شود و به اتفاق برادر عزیزم دکتر واعظی از سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات رونمایی خواهیم کرد.
همه این برنامه‌ها و رویدادها تنها یک برش چند روزه از تقویم کاری چند ماه اخیر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. حال اگر به جای این همه کار و فعالیت وقت خود را به پاسخگویی به حاشیه‌ها و سنگ‌اندازی‌ها صرف کنیم قطعاً دستگاه فرهنگی دولت از رسالت اصلی خود باز مانده و دچار اختلال می‌شود. اگر عده‌ای با نقدهای غیرمنصفانه و تخریب، در فکر توقف قطار فرهنگ یا انحراف آن از مسیر اصلی هستند ما باید هشیاری خود را بیشتر کنیم و با تکیه بر مبانی دینی و ارزشی خود و توجه به توصیه‌ها و تأکیدات رهبر معظم انقلاب به‌عنوان قطب‌نمای فرهنگی جمهوری اسلامی، در مسیر گفتمان فرهنگی دولت که در امتداد گفتمان نظام، امام و رهبری است گام برداریم. طی این مسیر بدون تلاش‌های خالصانه همکاران خدوم وزارتخانه در تمام استان‌ها و مدیران و معاونان کاردان آن ناممکن و دست‌نیافتنی است و به‌عنوان عضو کوچک این خانواده بزرگ، باید قدردان این عزیزان باشم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه بمنظور حضور و سخنرانی در مراسم اختتامیه سی ‌امین جشنواره بین ‌المللی فیلم ‌های کودکان و نوجوانان به اصفهان سفر کرد.
دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، بازدید از پروژه سالن اجلاس شهید کشوری و نیز حضور در هفتاد و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان از دیگر برنامه های سفر یک روزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اصفهان بود.
سی امین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان از 9 تا 15 تیر امسال در اصفهان برگزار شد.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.