به گزارش ایرنا، حجت اسلام ابوالفضل سلیمانی در خطبه های نماز جمعه چادگان که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، افزود: مسئولان اجرایی کشور بویژه وزارت نفت باید در قرارداد با شرکت های خارجی که از سابقه خوب همکاری برخوردار نیستند، دقت لازم را داشته باشند.
وی در ادامه با بیان اینکه منابع بسیار ارزشمندی برای تعالی بشر وجود دارد، افزود: قرآن کریم نمونه ای از این منابع است که همانند نور واقعی می باشد و ما نباید از بهره گیری از این منبع بزرگ غافل شویم.
امام جمعه چادگان، سیره ائمه اطهار و ادعیه را از دیگر منابع ارشمند برای تعالی انسان دانست و افزود: صحیفه سجادیه و مفاتیح الجنان مجموعه های ارزشمندی برای ارتباط با خدا و تقویت روح معنوی انسان است.
امام جمعه چادگان از برگزاری مجالس عروسی تا دیر وقت که با ایجاد صداهای ناهنجار موجب سلب آسایش خانواده ها می شود، انتقاد کرد و افزود: صدای ترقه ها و بوق زدن ها در سطح خیابان ها تا آخر شب باعث آزار دیگران می شود و انتظار داریم برگزاری این مراسم ها موجب مردم آزاری نشود و بدون صداهای ناهنجار برگزار شود.
وی همچنین به پیروزی مسلمانان عراق بر داعش در موصل اشاره کرد و گفت: آزادی موصل در پی وحدت، همدلی و مقاومت مردم عراق و نیروهای نظامی و بسیج مردمی این کشور حاصل شد.
حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به اینکه براساس برنامه چشم انداز 1404 قرار است ایران قدرتمند ترین کشور منطقه شود، افزود: این سند باید زیرنظر و لوای رهبر معظم انقلاب اجرا شود.
امام جمعه چادگان به گرم شدن هوا و افزایش مصرف آب و برق در فصل تابستان اشاره کرد و گفت: مسئولان در مصرف آب و برق تذکر داده اند و باید در مصرف حامل های انرژی صرفه جویی کنیم تا در فصل گرما دچار مشکلات نشویم .
وی افزود: چنانچه در مصرف آب و برق صرفه جویی نشود ممکن است در برخی مناطق برق و آب سهمیه بندی شود بنابر این مصرف بهینه از این نعمت ها باید در دستور کار قرار گیرد.
شهرستان چادگان در 110 کیلومتری غرب اصفهان قراردارد.
ت/ ذ.ع 7135 ** دریافت کننده: فرزانه سادات مدنیون - انتشار: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.