به گزارش ایرنا، ‌آیت الله سید محمد موسوی در خطبه های نماز جمعه این هفته آران و بیدگل اظهار داشت: صرفه جویی در مصرف آب یک وظیفه شرعی است و مسئولان باید راهکارهایی عملی برای صرفه جویی در مصرف آب ارائه کرده و تنها به توصیه اکتفا نکنند.
وی بیان کرد: در مناطق شمال استان اصفهان که در حاشیه کویر قرار دارند مساله آب بسیار حیاتی است و کارشناسان هم فقدان آب در این مناطق را در صورت عدم برنامه ریزی پیش بینی کردند.
وی با اشاره به این که شورای حفاظت از آب باید بطوری جدی وارد عمل شود افزود: برای استفاده از کولر آبی در این شهرستان ها و مصرف زیاد آب باید تدابیری اندیشیده و سیاست های تشویقی جهت استفاده از کولر گازی ارائه شود.
امام جمعه آران و بیدگل با اشاره به این که در شهرهای کویری می توان از انرژی خورشیدی استفاده کرد گفت: برای تولید برق می توان از سلول های خورشیدی استفاده و حتی تمام استان را از آن بهره مند کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که اخذ مالیات باید متناسب با رونق کسب و کار باشد افزود: در کشور با توجه به رکود حاکم باید در گرفتن مالیات از شرکت های تولیدی ملاحظاتی در نظر گرفته شود.
وی با انتقاد از عدم تامین مواد اولیه شرکت های تولید میل گرد در کشور و صادرات آن تصریح کرد: تامین مواد اولیه شرکت های داخلی تولید میل گرد باید در اولویت باشد و نباید این شرکت ها با رکود مواجه شوند.
وی ضمن محکوم کردن نشست منافقین در فرانسه اظهار کرد: این نشست کاربردی نبود و طبق گزارش ها، حاضران در جلسه ایرانی نبودند و با گرفتن پول و وعده غذا به این نشست آورده شده بودند.
7408/7472 * خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.