به گزارش ایرنا، روابط عمومی مدیریت بازرسی و نظارت اصناف استان روز جمعه به نقل از ' جواد محمدی فشارکی'، افزود: با واحدهای صنفی که این نوع اجناس را در معرض فروش یا در ویترین‌ مغازه به نمایش بگذارند براساس قانون برخورد می شود.
وی اضافه کرد: از اول تیر امسال طی بازرسی به عمل آمده از صنوفی که مبادرت به عرضه ادوات قلیان کرده اند به 14 واحد صنفی متخلف اخطاریه داده شد و 6 واحد صنفی نیز پلمب شدند.
محمدی فشارکی ادامه داد: این اقدام در قالب طرح مقابله با عرضه قلیان و آلات و ادوات آن در استان اصفهان، اجرای قانون جامع مبارزه با دخانیات و حفظ سلامتی مردم انجام می شود.
وی از فروشندگان ادوات قلیان خواست شغل خود را تغییر دهند و جواز کسب رسته های دیگر را انتخاب کنند.
مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان با اشاره به اینکه برای صنوف مرتبط با قلیان که تغییر شغل می دهند، مشوق هایی در نظر گرفته شده است، توضیح داد: کاهش روال اداری، تسهیل در صدور پروانه کسب جدید و ارائه تخفیفات مربوطه از جمله مشوق ها در این زمینه است.
وی افزود: بازرسان مدیریت بازرسی و نظارت اصناف استان، عرضه کنندگان آلات و ادوات قلیان را شناسایی ضمن جلوگیری از ادامه فعالیت آنان برای اعمال قانون، آنها را به مراجع قضایی معرفی خواهند کرد.
محمدی فشارکی گفت: امیدواریم با اقدامات در حال انجام تا پایان تابستان امسال فعالیت تمامی واحدهای صنفی عرضه کننده ادوات قلیان در اصفهان متوقف شود.
د/ 7153 / 2093 ** خبرنگار: هُدا استکی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.