به گزارش ایرنا، ' سید رضا صالحی امیری ' روز پنجشنبه در این دیدار، آیت الله ناصری را از سرمایه های نظام دانست و خطاب به این مجتهد گفت: ما همیشه نسبت به نفوذ کلام شما احساس دین می کنیم.
وی با اشاره به یک قرن فعالیت انجمن مفاخر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آیت الله ناصری درخواست کرد که این مجتهد اجازه دهد انجمن یاد شده طی برنامه ای وی را به عنوان یکی از بزرگان و مفاخر ایران به جامعه و نسل جدید کشور معرفی کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه معرفی بزرگان کشور در زمینه دین، علم، اخلاق، ادب و شعر به جامعه از رسالت های انجمن مفاخر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، افزود: نسل جدید باید بداند که چه کسانی سرمایه های فرهنگی و دینی کشور هستند.
صالحی امیری افزود: نسل جوان از سرمایه های خود فاصله گرفته است و در این راستا وظیفه ما متولیان است که با شناسایی ریشه غفلت ها، جوانان را به سمت سرمایه های دینی و معنوی خود بازگردانیم.
وی تصریح کرد: تنها راهکار برای پر کردن این خلاء، بازگشت به ریشه های فرهنگی، دینی و معنوی که همانا قرآن و عترت است می باشد.
وی به تجدید چاپ آثار آیت الله ناصری بویژه مباحث اخلاقی اشاره کرد و گفت: آثار علمی این مجتهد برای جوانان از جذابیت ویژه ای برخوردار است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار به فعالیت های این وزارتخانه در حوزه فعالیت های دینی و قرآنی اشاره کرد و گفت: هم اکنون به همت سازمان اوقاف، هشت هزار امامزاده در کشور به قطب فرهنگی تبدیل شده است.
وی هدفگذاری برای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن را که از تاکیدات و توصیه های رهبر معظم انقلاب است را از دیگر برنامه های وزارت ارشاد اعلام کرد و گفت: آمار حافظان قرآن کشور از یک جز تا سی جز به حدود 2 میلیون نفر رسیده است.
صالحی امیری همچنین به فعالیت های حوزه معاونت قرآن وعترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: بودجه امسال این معاونت بصورت 100 درصد افزایش یافته؛ زیرا معتقدیم تنها راه پاک کردن آلودگی های جامعه، بازگشت به قرآن و عترت است.
وی یادآور شد: همچنین در حال حاضر 23 هزار کانون فرهنگی در مساجد کشور زیر نظر ائمه جماعات در زمینه های امور فرهنگی و قرآنی فعالیت دارند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تشکیل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) را از دیگر اقدام های مهم این وزارتخانه عنوان کرد و افزود: هدف از تشکیل این بنیاد اشاعه فرهنگ رضوی (ع) است.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون در 77 کشور برنامه های فرهنگ رضوی برگزار و در ایران نیز بیش از 2 هزار برنامه در 31 استان در سال اجرا شده است.
سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح پنجشبه بمنظور حضور و سخنرانی در آیین پایانی سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به اصفهان سف رکد.
دیدار با آیت الله ناصری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، بازدید از پروژه سالن اجلاس شهید کشوری و نیز حضور در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان از دیگر برنامه های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر یک روزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اصفهان است.
آیین پایانی سی‌ امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان امشب در اصفهان برگزار خواهد شد.
سی‌ امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ های کودکان و نوجوانان از ٩ تا ١٥ تیرماه در اصفهان در حال برگزاری است.
سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان روز جمعه گذشته با پخش فیلم ها و آثار سینمایی در اصفهان آغاز به کار کرد و در این مدت 35 فیلم ایرانی و خارجی در دو بخش کودک و نوجوان به نمایش در آمد.
فیلم های این جشنواره در پنج سالن سینمایی شامل سالن‌های شماره ١، ٢ و ‏‏٣ پردیس سینمایی چهارباغ و ٢ سالن سینما فلسطین و سینما سپاهان اکران می‌ شود.
دوبله همزمان توسط صداپیشگان، حضور 88 میهمان از 44 کشور خارجی، ارائه بلیت با تخفیف مناسب به مردم، دعوت از تعدادی از خانواده های شهدای مدافع حرم در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره، برگزاری کارگاه های تخصصی فیلم نامه نویسی، فیلم سازی و پویانمایی و برگزاری نکوداشت عباس کیارستمی، رسول صدرعاملی و مرضیه محبوب از جمله ویژگی ها و برنامه های امسال جشنواره است.
ت/6994 / 2093 ** خبرنگار: آرزو فلاح ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.