به گزارش ایرنا، محمد علی طرفه شامگاه چهارشنبه در همایش شوراها و دهیاران بخش مرکزی شهرستان اصفهان افزود: این منابع مالی و افزایش آنها فرصت بسیار خوبی برای توسعه پایدار روستاهاست.
وی از جمله این منابع را سهم آلایندگی و درآمد حاصل از ارزش افزوده عنوان و اظهار کرد: براساس قانون برنامه ششم توسعه 35 درصد از درآمد حاصل از ارزش افزوده و 38 درصد از سهم درآمدهای استان در دهیاری ها و روستاها هزینه خواهد شد.
وی یکی از مهمترین عوامل در توسعه روستاها را اجرای اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: اقدام هایی در این زمینه در اصفهان با هدف توانمندسازی روستاها و افزایش اشتغال از جمله برگزاری رویدادهای کارآفرینی هم نت های روستایی انجام شده است.
طرفه خاطرنشان کرد:علاوه بر تملک دارایی و کمیسیون اصل 199 از هفت منبع عالی برای روستاها تامین اعتبار می شود که در تامین برخی موارد یارانه ای مانند قیر و توسعه عمرانی روستاها بسیار موثر است.
طرفه همچنین با اشاره به انتخابات 29 اردیبهشت امسال و انتخاب اعضای شوراهای شهر و روستا افزود: در 107 شهر استان اصفهان 571 عضو شوراهای شهر انتخاب شدند.
وی ادامه داد: در حدود 900 روستا و جامعه عشایری استان نیز 2 هزار و 961 عضو شوراهای روستا انتخاب شدند.
طرفه تصریح کرد: حدود 65 درصد از منتخبان شوراهای اسلامی جدید هستند و برای ارتقای توان آنها باید دوره های آموزشی برگزار شود.
بخشدار مرکزی شهرستان اصفهان نیز در این همایش گفت: این بخش دارای سه شهر و 80 روستاست.
حسینی، جمعیت روستایی این بخش را حدود یکصد هزار تن اعلام و اضافه کرد: در انتخابات اخیر 591 تن در این بخش برای شوراها ثبت نام کردند.
وی برخی از اقدام های انجام شده در بخش مرکزی شهرستان اصفهان برای توسعه روستاها در چهار گذشته را ساماندهی گلزار شهدا، ایجاد مراکز بهداشتی و درمانی، احداث و تعریض پل های ورودی، احداث سالن ورزشی، ایجاد خانه عالم ، آسفالت معابر و ایجاد روشنایی و بلوارعنوان کرد.
حسینی خاطرنشان کرد: در سال های 94 و 95 حدود یکهزار و 200 تن قیر برای آسفالت معابر روستا استفاده شد بطوریکه اکنون 80 درصد معابر روستاهای بخش مرکزی آسفالت شده هستند.
وی با اظهار امیدواری از اینکه امسال آسفالت معابر روستاها تکمیل و 100 درصد شود از مسوولان خواهان ایجاد یک ایستگاه آتش نشانی مجهز در این بخش شد.
بخش مرکزی شهرستان اصفهان جدای از کلانشهر اصفهان حدود 200 هزار تن جمعیت دارد.
ت/3011/ 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.