به گزارش ایرنا، درهای ورود به حوزه های امتحانی چهل و هفتمین دوره آزمون سراسری از ساعت 7 صبح روز پنجشنبه بر روی داوطلبان گروه­ های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی بسته شده و از ساعت 8 صبح نیز ماراتن کنکور آغاز شد.
این دوره از آزمون سراسری به منظور پذیرش دانشجو برای دوره های روزانه، شبانه (نوبت دوم)، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی، پردیس های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و کدرشته های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود.
ثبت‌نام در آزمون سراسری سال 96 از 19 بهمن ماه سال گذشته آغاز شد و با احتساب تمدید و فرصت مجددی که برای داوطلبان در نظر گرفته شد.
کل داوطلبان ثبت نام شده برای آزمون سراسری سال 1396دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور 930 هزار و 208 نفر است که از این تعداد 67 هزار و 783 نفر از استان اصفهان هستند.
رئیس ستاد آزمون های استان اصفهان اضافه کرد: 42 هزار و 176 نفر از داوطلبان آموزن سراسری دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور از استان اصفهان زن هستند و 25 هزار و 607 نفر آنها مرد می باشند.
محمد رضا ایروانی با بیان این که آزمون سراسری امسال متشکل از پنج گروه در صبح و عصر امروز و فردا ( پنجشنبه و جمعه ) برگزار می شود، گفت: از استان اصفهان بیشترین تعداد داوطلبان در گروه علوم تجربی با 29هزار و 202 نفر می باشند که از 19 هزار و 553 نفر آنها زن و 9 هزار و 649 نفر مرد هستند.
وی تعداد داوطلبان در گروه علوم ریاضی را 12 هزار و 599 نفر اعلام کرد که از این تعداد چهار هزار و 620 نفر زن و هفت هزار و 979 نفر مرد هستند.
رئیس ستاد آزمون های استان اصفهان آمار داوطلبان گروه علوم انسانی در این استان را 11 هزار و 559 نفر اعلام کرد و گفت: هشت هزار و 73 نفر آنها زن و سه هزار و 486 نفر مرد هستند.
وی آمار داوطلبان گروه هنر در این استان را پنج هزار و 886 نفر اعلام کرد و گفت: چهار هزار و 318 نفر آنها زن و یک هزار و 568 نفر مرد هستند.
ایروانی با اشاره به اینکه هشت هزار و 537 نفر از استان اصفهان برای گروه زبان های خارجی داوطلب شده اند، بیان کرد: پنج هزار و 612 نفر آنها زن و 2 هزار و 925 نفر مرد هستند.
رئیس ستاد آزمون های استان اصفهان همچنین در ادامه با اشاره به اینکه آزمون گروه های یاد شده در استان اصفهان در پنج حوزه برگزار می شود، گفت: تعداد 16 هزار و 377 نفر در حوزه امتحانی دانشگاه اصفهان ، 9 هزار و 129 نفر در حوزه دانشگاه صنعتی، 2 هزار و 485 نفر در حوزه های آموزش و پرورش ناحیه سه، 2 هزار و 480 نفر در حوزه دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی و 2 هزار و 477 نفر در حوزه دانشکده فنی و حرفه ای شهید مهاجر در این آزمون شرکت می کنند.
اظهار داشت : امسال سومین سال است که آزمون سراسری در دو روز برگزار می شود.
در آزمون سراسری سال 1396 به هر داوطلب در تمام گروه های آزمایشی، یک پاسخنامه و دو دفترچه سوال و آزمون عمومی «دفترچه شماره 1» و آزمون اختصاصی «دفترچه شماره 2» داده می شود.
دفترچه شماره آزمون سراسری که شامل سوالات عمومی داوطلبان و برای همه گروه های آزمایشی مشترک است، دارای 100 سوال است که داوطلبان باید در مدت 75 دقیقه به آنها پاسخ دهند.
دفترچه شماره 2 داوطلبان گروه علوم ریاضی و فنی شامل 135 سوال است که داوطلبان برای پاسخگویی به آنها 175 دقیقه فرصت دارند.
برای 180 سوال دفترچه شماره 2 داوطلبان گروه علوم انسانی نیز 165 دقیقه، زمان پاسخگویی درنظر گرفته شده است.
دارندگان دیپلم علوم و معارف دارای مدرک پیش دانشگاهی علوم و معارف اسلامی که در گروه آزمایشی علوم انسانی قرار دارند، علاوه بر پاسخگویی به سئوالات دفترچه های عمومی و اختصاصی (دفترچه های شماره 1 و 2)، باید به 20 سوال دفترچه اختصاصی شماره 3 نیز در مدت 20 دقیقه پاسخ دهند.
به گفته مشاور عالی سازمان سنجش، پس از تصحیح برگه های آزمون سراسری به صورت ماشینی، نتیجه اولیه به صورت کارنامه تنظیم و در دهه دوم مردادماه 96 بر روی سایت سنجش منتشر می شود و نتایج نهایی آزمون سراسری 96 نیز شهریورماه امسال اعلام خواهد شد.
2093 ** خبرنگار و انتشار دهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.