علی رحمانی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: رونق کاروفعالیت در شهرک های صنعتی شهرستان تیران و کرون با بسته های حمایتی دولت و کمک های کارگروه رفع موانع اقتصادی در یکسال گذشته اتفاق افتاده که رشد تولید و اشتغال را به همراه داشته است.
وی بیان کرد: پنج واحد صنعتی بزرگ این شهرستان موفق به دریافت تسهیلات بانکی و بسته های حمایتی دولت در یکسال گذشته شده اند.
وی گفت: عمده مشکل سایر واحدهای صنعتی در دریافت تسهیلات بانکی وثیقه های سنگین بانک ها بوده که برای تسهیل شرایط و جلوگیری از رفتار سلیقه ای بانک ها مشکلات احصا شده و برای رسیدگی به استانداری اعلام شده است.
فرماندار شهرستان تیران و کرون افزود: با تسهیل شرایط اخذ وام توسط بانک ها و کمک صندوق حمایت از صنعت توزیع تسهیلات بانکی و بسته های حمایتی در سال جاری افزایش می یابد و بر این اساس رشد 20 درصدی اشتغال و تولید در واحدهای صنعتی این شهرستان در سال 96 پیش بینی می شود.
وی با اشاره به اینکه سرمایه درگردش مهمترین نیاز واحدهای صنعتی این شهرستان است، خاطر نشان کرد: با توزیع منابع مالی در بین صنعتگران این نیاز رفع می شود و فعال سازی کارگاه های راکد و افزایش تولید واحدهای با تولید کمتر در برنامه سال 96 است.
رحمانی با اشاره به اینکه برخی از تولیدات واحدهای صنعتی شهرستان تیران و کرون ظرفیت صادراتی دارد، گفت: با توجه به شرایطی که در سال های اخیر در روابط بین المللی ایجاد شده بستر سازی برای صادرات آن ها با ایجاد بستر برای حضور برخی از آن ها در نمایشگاه های داخلی و خارجی فراهم شده است.
وی با بیان اینکه برخی ازمشکلات صنعتگران این شهرستان با همکاری ادارات و نهادهای شهرستان رفع شده است، گفت: کارگروه بررسی مشکلات صنعتگران با حضور مسئولان ادارات و نهادهای شهرستان و مدیران واحدهای صنعتی تشکیل و به این دسته از نیازها رسیدگی می شود.
فرماندار شهرستان تیران و کرون با اشاره به سفر معاون وزیر صنعت معدن و تجارت به این شهرستان گفت: در این سفر مشکلات شهرک های صنعتی بررسی و برای برخی از واحدهای صنعتی بسته های حمایتی و تسهیلات بانکی تصویب شد.
شهرستان تیران و کرون دارای چهار شهرک صنعتی است و بیش از 200 واحدصنعتی در این شهرک ها فعال است.
این شهرستان با 71 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار گرفته است.
7131/ 6022 خبرنگار: اکبر مهدیزاده انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.